موافقت شهردار با افزایش حقوق کارمندان رسمی شهرداری/ پیگیری تصویب آیتم‌های افزاینده حقوق در شورای اداری

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از موافقت شهردار تهران با راهکار قانونی افزایش حقوق و مزایای کارمندان ثابت در شورای حقوق و و دستمزد شهرداری تهران خبر داد.

لطف الله فروزنده در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به پیگیری و مراجعه کارمندان ثابت و انعکاس دغدغه های آنها درباره شکاف حقوق مزایای دریافتی شهرداری تهران با دستگاه های اجرایی دولتی و همچنین کارمندان تابع قانون کار، معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها اقدام به پیگیری این مساله کرد.

وی با اشاره به ارائه راهکار قانونی افزایش حقوق و مزایای کارمندان ثابت در شورای حقوق و دستمزد شهرداری تهران و موافقت شهردار تهران با آن افزود: راهکارهای ارائه شده در دو محور کوتاه مدت و بلندمدت پیشنهاد شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیران ارشد حوزه سرمایه انسانی جلسات کارشناسی با سازمان اداری و استخدامی برگزار و موضوعاتی مانند افزایش آیتم های قانونی مشمول کسور بازنشستگی همانند افزایش یک گروه شغلی، برقراری فوق العاده خاص و ... بررسی کردند، ادامه داد: از جمله پیشنهادات بلند مدت این شورا مکاتبه با شورای عالی استان ها درباره اصلاح اعداد مبنای گروه های ۲۰ گانه نظام هماهنگ پرداخت، اصلاح تغییر در فوق العاده شغل کارمندان ثابت، رفع مشکلات و نواقص آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۸ و اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل بود.

به گفته وی؛ این موضوعات پیشنهادی مستمر بوده و در احکام کارگزینی کارمندان ثابت تاثیر دارد و مشمول کسور بازنشستگی می شود.

فروزنده بیان کرد: در گام نخست علاوه بر اعمال ضریب افزایش حقوق کارمندان ثابت بر اساس تصویب نامه ۱۴۰۱ هیئت وزیران (متعاقب ابلاغ نهایی)، حقوق و مزایای کارمندان ثابت تا سقف میانگین یک میلیون و پانصد هزار تومان از ابتدای سال جاری افزایش می یابد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران یادآور شد: برخی پیشنهادات که تاثیر به سزایی در افزایش دریافتی همکاران رسمی و ثابت دارند، پس از طرح و تصویب در شورای اداری شهرداری تهران اجرایی می شود.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 21254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =