شهردار پایتخت دربرابر ذهن پرسش‌گر خبرنگاران جناح‌های مختلف

در نوزدهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۱، نخستین نشست خبری شهردار جدید تهران با حضور جمع کثیری از نمایندگان افکار عمومی از رسانه‌های اطلاح طلب و اصولگرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح روز دوشنبه، پاسخگوی بیش از ۴۰ خبرنگار بود. پرسش‌گرانی که دغدغه‌های شهر و شهروند را پشت تریبون و در روبروی دوربین‌ها بیان کردند و از شهردار خواستار پاسخی صریح و شفاف شدند.

شهردار پایتخت در ابتدای سخنان خود به سیاست‌های ۱۲ گانه، ۹۰ کلان پروژه و ۴۸۵ پروژه که در دوره مدیریت شهری ششم اجرا خواهد شد، اشاره کرد. همچنین در ادامه تأکید کرد که اگر تاکنون در این هشت ماه و هشت روز، نشست خبری برگزار نکرده، تنها دلیلش استقرار، تثبیت تیم مدیریتی جدید و آغاز فعالیت مدیریت شهری به دور از حاشیه و بزرگ‌نمایی‌های غیرواقعی بوده است.

زاکانی پس از اتمام سخنان آغازین، با وجود حضور تمامی معاونانش، خود به تنهایی با صبر و حوصله همیشگی پاسخ تک تک خبرنگاران را از جناح های مختلف سیاسی داد. خبرنگارانی که از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلفی همچون شرق، اعتماد، فرهیختگان، ایلنا، ایسنا، مهر، برنا، تسنیم، اطلاعات، صداوسیما، رادیو تهران، فارس، میزان، ایسکانیوز، ایرنا، جام‌جم، همشهری، و … روی صندلی‌های آمفی تئاتر بوستان گفتگو نشسته بودند و با اعلام نام رسانه‌شان، پشت تریبون قرار می‌گرفتند.

برخی سوالاتشان را در راستای بهبود شرایط شهر و شهروند طرح کرده بودند و البته برخی دیگر کمی سوالاتشان بوی سیاسی و جناحی می‌داد اما شهردار تهران پاسخ همه را با صبوری و حوصله می‌داد. 

اصحاب رسانه یک به یک پشت تریبون می آمدند و سوالات را طرح می کردند بعد از روزنامه اطلاعات، خبرگزاری ایرنا و واحد مرکزی خبر نوبت به خبرنگار روزنامه شرق رسید تا چهارمین خبرنگاری باشد که در جایگاه پرسش حاضر می‌شود. او درباره پرونده رسا تجارت از زاکانی سوال پرسید. شهردار تهران هم در پاسخ به دغدغه او، گفت که شکایت پیشین دوباره توسط مدیریت شهری جدید فعال شده و حق و حقوق شهر پس گرفته خواهد شد. پس از خبرنگار روزنامه شرق، خبرنگار روزنامه فرهیختگان از شهردار تهران سوالات خود را پرسید.

خبرنگار خبرگزاری ایلنا نیز با حضور در پشت تریبون درباره فساد ستیزی از شهردار پرسش کرد. زاکانی نیز با آرامش پاسخ دهنده پرسش خبرنگار بود و با قاطعیت اعلام کرد که شهرداری متولی و مسئول شهر است. همچنین در ادامه گفت که بنده در گذشته دزد- دزد نکردم اما به سراغ گردن کلفت‌ها رفتم؛ هر کسی هم در مقابل‌مان در دستگاه قضا مدعی شد، مغلوب شده است چرا که با سند حرف زده‌ام.

برخلاف شایعاتی که در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، تمامی رسانه‌های مطرح؛ اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، اعتدالی و مستقل به نخستین نشست خبری شهردار تهران دعوت شده بودند. قرار گرفتن خبرنگارانی از روزنامه شرق، روزنامه اعتماد، خبرگزاری ایلنا، روزنامه اعتماد، روزنامه دنیای اقتصاد و یا سایت‌ خبری انصاف نیوز در کنار رسانه‌های منتقد نشان از حضور همه جناح‌های سیاسی داشت.

نشست خبری شهردار تهران در صبح روز دوشنبه از ساعت ۱۰:۴۰ آغاز شد و تا ساعت ۱۳:۵۰ ادامه داشت. البته این مدت زمان فقط منوط به نشستن روی صندلی در سکوی آمفی تئاتر در مقابل خبرنگاران بود چرا که پس از اعلام رسمی پایان مراسم توسط مجری، زاکانی همچنان تا ۴۰ دقیقه بعد با همان شکیبایی همیشگی‌اش، به پرسش های بیش از ۱۰ خبرنگاری که سوالاتشان مانده بود، پاسخ داد. به طوری که تاکید داشت تا آخرین پرسشگر نیز حتما باید سوالش را مطرح کند. 

اولین نشست مطبوعاتی شهردار تهران تمام شد در حالی که همه خبرنگاران با دست پر به رسانه شان رفتند تا تلاش کنند همچنان نماینده خوبی برای افکار عمومی باشند.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 21257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =