ضرورت قرارگیری نهادهای فراملی در کنار مدیریت شهری به منظور رفع مشکل آلودگی هوا

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص آلودگی هوا مسئولیت تنها بر عهده مدیریت شهری نیست و نهادهای فراملی باید در کنار مدیریت شهری باشند، تصریح کرد: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار تهران چندان مناسب نیست، لذا انتظار می‌رود در دولت نسبت به تخصیص بودجه برای افزایش خدمات سلامت دقت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت از جان خویش گذشتند، اظهار کرد: امسال ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده و فرصتی فراهم شد تا با دعوت از فرمانده مقابله با کرونا و دعوت از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع سلامت تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه این هفته یادآور تلاش برای تحقق سلامت در جامعه است، خاطرنشان کرد: این اقدام زمانی محقق می شود که تمام اقشار در این زمینه تلاش کنند. شعار هفته سلامت با عنوان "سلامت ما، سلامت سیاره ما" فرصتی است تا موضوع محیط زیست و هوا مورد بررسی قرار بگیرد.

نجفی با بیان اینکه جهان در دو سال اخیر با بحران کووید۱۹ مواجه بود، یادآور شد: این موضوع چالش های بزرگی در عرصه اقتصادی و خدمات رسانی ایجاد کرد و ایران همچون دیگر کشورها دچار این بحران شد و کسب و کارها تعطیل و به دنبال آن آسیب های روانی برای مردم به دلیل دوری از اجتماع ایجاد شد.

وی افزود: در خصوص همه گیری کرونا شاهد همدلی و اتحاد در کنار مشارکت های اجتماعی بودیم و نیاز است برای مشکلات تهران عزم ملی و همگانی صورت بگیرد و انتظار داریم سایر نهادها به مدیریت شهری کمک کنند، چراکه شهرداری به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات برآید و نیازمند بهره گیری از توان دیگر نهادهاست.

نجفی با بیان اینکه در خصوص آلودگی هوا مسئولیت تنها بر عهده مدیریت شهری نیست و نهادهای فراملی باید در کنار مدیریت شهری باشند، تصریح کرد: شاخص های بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار تهران چندان مناسب نیست لذا انتظار می رود در دولت نسبت به تخصیص بودجه برای افزایش خدمات سلامت دقت بیشتری صورت بگیرد تا مردم تهران بیش از پیش بتوانند از خدمات عادلانه استفاده کنند.

وی افزود: اتخاذ رویکردهای نوین برنامه ریزی برای ارتقاء سلامت شهروندان ضروری به نظر می رسد. متأسفانه در حال حاضر نگاه به سلامت بیشتر معطوف به سلامت جسم است و چندان به سلامت روان توجه نمی شود که باید در خصوص آگاهی از سلامت اقداماتی صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارگروه بهداشت محیط و کارگروه سلامت برای ارتقاء سلامت جسم، روان و روحی و معنوی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اقدامات متعددی در کمیته سلامت در طول مدت اخیر شکل گرفت که از جمله می توان به برگزاری جلسات مستمر در زمینه های مختلف، بازدید از تاسیسات و مراکز درمانی و پیگیری لایحه الزام شهرداری به ارتقاء خدمات سلامت اشاره کرد. 

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 21266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =