لزوم توجه به مسائل سلامت‌محور گروه‌های آسیب‌پذیر از سوی اداره کل سلامت شهرداری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهبود روابط عاطفی، فردی و خانوادگی، ایجاد بستر جهت ارائه خدمات مشاوره روانشناختی برای اقشار آسیب پذیر، افزایش سطح آگاهی سلامت روان و آموزش سبک زندگی به گروه های پرخطر باید در دستورکار اداره کل سلامت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر و مدیریت شهری با سلامت در هم تنیده شدند، اظهار کرد: موضوع بسیاری از ماموریت های مدیریت شهری از جمله خدمات در مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری با سلامت پیوند دارد.

وی افزود: اداره کل سلامت و معاونت فرهنگی و اجتماعی باید پایش، رصد و ارتقاء سلامت مردم در زمینه سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را پیگیری کند.

شمس احسان با تأکید بر توجه به عوامل محیطی و رفتاری در سلامت شهروندان، خاطرنشان کرد: انتظارات ما از معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل سلامت بالاست چراکه این اداره کل ظرفیتی ویژه در زمینه ۳۵۰ خانه سلامت در تمام محلات شهر دارد.

وی همچنین تصریح کرد: اکنون هشت ماه از فعالیت اداره کل سلامت شهرداری تهران می گذرد و در این مدت برای ساماندهی کانون های اجتماع محور، اقداماتی به صورت محدود انجام شده است که نیاز به تقدیر دارد اما هنوز فاصله زیادی برای اجرای سیاست های حوزه سلامت در شهر تهران داریم.

شمس احسان با اشاره به اینکه وضعیت سلامت روان مردم بر اساس پژوهش های صورت گرفته و آماری همچون نزاع و خشونت، مطلوب نیست، یادآور شد: انتظار داریم برنامه های عملیاتی در این زمینه داشته باشیم و از شعار دوری کنیم.

وی اضافه کرد: بهبود روابط عاطفی، فردی و خانوادگی، ایجاد بستر جهت ارائه خدمات مشاوره روانشناختی برای اقشار آسیب پذیر، افزایش سطح آگاهی سلامت روان و آموزش سبک زندگی به گروه های پرخطر باید در دستورکار اداره کل سلامت قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کانون های اجتماع محور باید پیشوای اجرای برنامه های سلامت در مناطق محروم باشند، تصریح کرد: انتظار می رود با ساماندهی این گروه ها و برگزاری جلسات خودیاری، اقدامات به گونه ای صورت بگیرد که برای مردم محسوس باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای کانون ها نسبت به جمعیت مناطق بسیار ناچیز است، گفت: انتظار می رود با حرکت جهادی نسبت به ترغیب شهروندان جهت عضویت در این کانون ها و ارتقاء خدمات، در این اقدام نقش موثر داشته باشیم.

شمس احسان ادامه داد: مسئولان خانه های سلامت و مدیران سلامت مناطق به عنوان بازوان اجرایی در مناطق، شرایطی را برای توانمندسازی و بازآموزی افراد در حوزه سلامت و ارتقاء آگاهی و دانش کیفی در این زمینه فراهم کنند.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 21291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =