کمبود پارکینگ در ۵ محور کوهستانی تهران | پارکبان‌های قلابی را به ۱۳۷ گزارش کنید

شهردار کوهستان درباره کمبود پارکینگ در ۵ محور کوهستانی شمال تهران به خصوص در روزهای آخر هفته گفت: با بنیاد مستضعفان و سازمان بازنشستگی در حال رایزنی برای تامین پارکینگ هستیم.

به گزارش شهر، محمدعلی باقری شهردار کوهستان درباره رایزنی با بنیاد مستضعفان و سازمان بازنشستگی برای تامین پارکینگ، گفت: از گذشته که محورهای دربند، درکه، دارآباد، کلکچال و گلابدره به عنوان محورهای اصلی کوهنوردی و گردشگری در تهران مشخص شده  تا به امروز کمبود جای پارک از مهم‌ترین مشکلات گردشگران و ساکنان بومی این مناطق تهران است بنابراین تامین پارکینگ را در دستور کار قرار داده‌ایم که البته محور کوهستانی دربند در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

او با توضیح اینکه برای تعیین وضعیت پارکینگ دربند، زمین‌ها و فضاهای قابل استفاده مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: دو زمین بزرگ در این محدوده برای افزایش و تامین جای پارک ظرفیت خوبی دارند؛ یکی از زمین‌ها متعلق به بنیاد مستضعفان است که در گذشته قرار بود در آنجا هتل ساخته شود اما ساختمان آن چند سالی است که نیمه کاره به حال خود رها شده و چون متراژ آن بالاست، می‌تواند فرصت خوبی برای پارکینگ باشد. اگر در این زمینه با بنیاد مستضعفان به نتیجه برسیم، در میدان سربند گیت کنترل برای تردد اهالی می‌گذاریم.

ایستگاه ماشین برقی برای کوهنوردان

شهردار کوهستان افزود: با این گیت‌ها فقط ساکنان، ماشین‌های اورژانس، آتش‌نشانی و خودروهای پلیس می‌توانند به مسیرهای ممنوعه رفت و آمد کنند و گردشگران به پارکینگ‌ها هدایت خواهند شد. همچنین برای رفاه حال گردشگران و سایر افراد در مسیر تا درب‌های ورود به کوهستان چند ایستگاه ماشین برقی جانمایی می‌کنیم.

باقری ادامه داد: ظرفیت دیگر که فاصله بیشتری تا میدان دربند دارد، پارکینگ سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است؛ در هر صورت چنانچه با هر یک از این سازمان‌ها به توافق برسیم بدون شک بار ترافیک و مشکل جای پارک برای آخر هفته‌ها و سایر تعطیلات کم می‌شود. محور دیگر که نیاز مبرم به پارکینگ دارد، محور درکه است. در این محدوده هم زمین بزرگی در ورودی درکه شناسایی شده که برای اهالی است و تاکنون جلساتی با شورایاران محله درکه برگزار شده و چنانچه درباره این زمین نیز به توافق برسیم، به سرعت آن را تبدیل به پارکینگ می‌کنیم.

پارکبانان قلابی را به ۱۳۷ معرفی کنید

او درباره فعالیت سودجویانه برخی از افراد که به عنوان پارکبان در محورهای منتهی به کوهستان از مردم اخاذی می‌کنند، نیز گفت: برخی افراد حاشیه خیابان دربند، مسیل دربند، خیابان درکه که معبرهای مشرف به باغات است و یا در محور توچال،حاشیه خیابان و کوچه‌های فرعی را با قیمت‌های متفاوت به گردشگران اجاره می‌دهند که ماموران شهرداری با نظارت مداوم مانع از فعالیت آنها می‌شوند اما مردم آگاه باشند که فعالیت آنها غیرقانونی است و اگر از آنها درخواست کرایه جای پارک شد را به سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع بدهند.

شهردار کوهستان این را هم گفت که « طی گشت‌ها تاکنون دستگاه پز بسیاری از این افراد را ضبط کرده‌ایم اما دوباره فعال می‌شوند. برای حل این معضل مکاتباتی با شورای تامین شهرستان و فرمانداری شمیرانات انجام داده‌ایم که به زودی تعیین و تکلیف خواهند شد. اگر هم قرار باشد پارکبانی در محورها مستقر شوند، زیر نظر شهرداری و با قیمت مصوب شهرداری فعالیت خواهند کرد.»

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 21425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =