نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است/ یک شعبه از ۱۳۷ پلاس رو میز کار شهردار قرار دارد

آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی صبح امروز شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱- با حضور شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی صبح امروز شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱- برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از آیین رونمایی از بخش‌های مختلف سامانه ۱۳۷ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. وی همچنین در این بازدید به تماس چند تن از شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخ داد. 

زاکانی در این بازدید در جمع خبرنگاران درباره موضوع تماس‌های پاسخ داده شده گفت: موضوع دو تماس اول ساخت و ساز بود و نگاه این بود که ممکن است این ساخت و سازها جواز نداشته باشند و اذیت و آزار ایجاد می کردند؛ دیگر تماس نیز درباره درخواست برای برداشتن جدول و گذاشتن نرده در یکی از معابر بود. 

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مواقع مشکل در تردد قطارها و خرابی واگن ها توضیح داد: ۷ خط فعال مترو ۱۵۰۰ واگن دارد که نیاز اصلی این خطوط ۲۵۰۰ واگن است ضمن اینکه از ۱۵۰۰ واگن فعال نیز دو سوم آن نیاز به بازسازی دارد، بنابراین هم واگن کم است و هم فرسوده می باشد، علاوه بر این در گذشته راجع به انبارها نیز تمهید نشده و ظرفیت بخشی از اقلام در انبارها صفر بود بر همین اساس ۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران این کمبود قرارداد بستیم.  

پیگیری قراداد تامین هزار و ۵۰ واگن مترو

وی اضافه کرد: در واقع مشکل مترو فرسودگی و کمبود واگن است که در این باره قرارداد تامین ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن نیز با داخل کشور دنبال می شود، اما حل این موضوع با یک یا دو ماه میسر نیست بلکه رفع این مساله به ۱۸ ماه تا ۳ یا ۴ سال طول می کشد؛ این قراردادها دنبال می شود و برای اورهال و بازسازی در حال انعقاد قرارداد هستیم.

۵ هزار اتوبوس کم داریم

زاکانی ادامه داد: هلال احمر و اورژانس نیز در بحث حمل و نقل کاری نمی توانند بکنند ولی می توانیم از خدمات مرتبط با آنها استفاده کنیم؛ در بخش اتوبوس نیز امسال ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان موجود اضافه می شود، در واقع پنج هزار دستگاه اتوبوس کمبود داریم که باید جبران شود.

به گزارش شهر، زاکانی در مراسم رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس اظهار کرد: موضوع مدیریت شهری که سه جزو شهر و شهروند و شهرداری دارد، مدنظر قرار گرفته است و در این سه جز آنچه اهمیت و اولویت دارد شهروندان هستند و پیشرفت شهر باید  منجر به زمینه آسایش و رفاه و ارتقای مادی و معنوی افراد در جامعه شود لذا شهرداری برای این مسأله تلاش می کند.  

شهردار تهران افزود: برهم انباشتگی مشکلات در شهر تهران باعث ایجاد کلاف سردرگمی شده که این کلاف به دستان مبارک مردم که مانند دست غیبی الهی است باز می شود که تحولات‌ را مدیریت کنند و حضور آنها گره گشای مشکلات باشد؛  دقت در حضور مردم و ایجاد زمینه حضور آنها در ابعاد مختلف برای ما فرصت طلایی را خلق می کند.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری توجه به این دارد که ظرفیت خدمتگزاری خود را افزایش دهد و آبادانی و پیشرفت مادی و معنوی را در تهران دنبال کند تا سطح خدمتگزاری منجر به رضایتمندی مردم شود.

زاکانی بیان کرد: موضوع ایده پردازی و ارائه طریق و مشارکت در ساختن یک افق و هم آفرینی پیرامون ایده آل ها را باید از طریق مردم و نخبگان پیگیری کنیم و فهم نیازهای جامعه و اولویت بندی و انتقال آنها را دنبال کنیم و باید پایه عمده این کار را مردم قرار دهیم.

آسایش مردم از مسائل حائز اهمیت است

شهردار تهران عنوان کرد: در مسیر نیازمند همراهی مردم هستیم و باید در انجام امور، نظارت بر خودمان را به عنوان یک حق طبیعی برای مردم در نظر بگیریم که به کارکردهای ما کمک می کند. 

وی یادآور شد: ایجاد تسهیلات و امکانات مبتنی بر ظرفیت هایی که فضای مجازی برای نسل امروز خلق کرده امکانی ایجاد کرده که شاهد درگاه جامع و شرایط مطلوب در فضای مجازی باشیم؛ در دل این درگاه و مجموعه کاربردی موضوع ۱۸۸۸ و ۱۳۷ با قدمت ۱۶ تا ۱۷ساله برای ما مغتنم بود تا مشکلات و معایب را برطرف و در تعامل دقیق با مردم در ساده ترین صورت یک ارتباط دو طرفه فعال را برقرار کنیم و نظارت بر مفسده های احتمالی در سطوح مختلف انجام و برای رفع آنها با کمک مردم تلاش کنیم.

زاکانی گفت: امیدواریم هم فرصت ارتباط با مردم را دریابیم و هم از چابکی و چالاکی در خدمتگزاری به مردم یک اعتماد عمومی را داشته باشیم؛ آسایش مردم برای ما مهمترین مسأله است و باید روز به روز مجموعه مدیریت شهری را در چشم و دل آنها به عنوان یک تکیه گاه بنشانیم.

یک شعبه از ۱۳۷ پلاس رو میز کار شهردار

شهردار تهران افزود: با دسترسی خود در این سامانه، می توانم شکایت مردمی را مشاهده کنم و یک شعبه ای از شعبات آن بر روی میز کار بنده خواهد بود؛ امیدواریم ماحصل تلاش همکاران ما در سامانه امکان تعامل بدون واسطه با مردم را برای ما فراهم کند؛ باید در ۶ ماهه اول سال در حوزه های نرم افزاری و ایجاد ساختارهای ارتباطی یک پیشرفت چشمگیر داشته باشیم که این موضوع یکی از چشمه‌های آن است.

در پایان این مراسم از سامانه ۱۳۷ پلاس رونمایی شد.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 21435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =