معرفی نانوایی‌هایی که کم‌فروشی و گرانفروشی دارند به دستگاه‌های نظارتی

استاندار تهران از معرفی نانوایی‌هایی که کم‌فروشی و گرانفروشی دارند به دستگاه‌های نظارتی خبر داد.

به گزارش شهر، محسن منصوری استاندار تهران در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد و جلسات ستاد تنظیم بازار استان تهران به صورت روزانه برگزار می‌شود. خوشبختانه وضعیت بازار به تعادل و ثبات رسیده و کمبودهای موجود در حوزه مرغ کاملا جبران  شده است و عرضه به اشباع رسیده و با توجه به بازدیدهای میدانی با تنظیم عرضه و تقاضا مشکلات حوزه مرغ برطرف شده است.

وی افزود: در برخی کالاها  در نقاطی از استان تهران ممکن است کاستی‌ای وجود داشته باشد که تدابیر جدی برای جبران این کاستی‌ها در جلسه امروز اندیشیده شد. کالایی همچون روغن در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مقدار مورد نیاز وجود دارد اما ممکن است در برخی خرده‌فروشی‌ها مشکلاتی ایجاد شده باشد که مقرر شد ظرف 24 ساعت آینده کمبود روغن در خرده‌فروشی‌ها نیز حل و فصل شود.

استاندار تهران درخصوص مشکلات موجود  در شبکه توزیع گفت: قطعا این  مشکلات به صورت ریشه‌ای در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود اما با توجه به اجرای طرح ساماندهی ارز ترجیحی در کوتاه‌مدت با ایجاد هماهنگی مشکلات موجود را حل خواهیم کرد. در این راستا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کردیم به صورت مستقل پیگیر برطرف کردن کاستی‌های خود باشند و از سوی دیگر نیز برای تقویت شبکه توزیع تاکید کردیم شرکت‌های پخش کار را به صورت جدی پیگیری کنند تا کمبودهای احتمالی در سطح بازار برطرف شود. در حقیقت این تمهیدات در زمانی اجرایی می‌شود که نیاز به واکنش سریع با توجه به عرضه در سطح بازار احساس می‌شود.

وی ادامه  داد: برخی شبکه‌های توزیع به ویژه در فضای مجازی کار را دنبال می‌کنند اما مثلا در مورد روغن هنگامی که در سطح بازار مشکلی ایجاد  می‌شود آنها نیز پاسخگو نیستند لذا این حوزه نیز نیازمند تقویت بیشتر است.

استاندار تهران تاکید کرد: هر کالایی که توسط تعزیرات و یا نهادهای اطلاعاتی به هر دلیلی از جمله احتکار ضبط شوند بلافاصله و بدون اینکه دپو شوند وارد شبکه توزیع خواهند شد.

منصوری با تاکید بر اینکه تشدید نظارت‌ها در سطح بازار گفت: مجموعه تعزیرات، بازرسی صمت و اصناف ظرف روزهای گذشته جریان نظارت را به خوبی پیگیری کردند اما در جلسه امروز تاکید شد با تشدید نظارت‌ها با هرگونه کم‌فروشی و گرانفروشی به صورت جدی برخورد شود.

وی ادامه داد: درخصوص موضوع نان در برخی نقاط شاهد تشکیل صف‌هایی بودیم بر همین اساس مصوب شد لیست نانوایی‌هایی که تعطیل کرده‌اند و یا کم‌فروشی یا گرانفروشی داشتند به دستگاه‌های نظارتی ارائه شود. بی‌تردید اگر نانوایی‌ای کار خود را به درستی انجام داده باشد و با مشکل کمبود آرد مواجه شود این کمبود را جبران می‌کنیم اما اگر فروش آرد غیر از شبکه رسمی را انجام داده باشد برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

منبع: آنا

انتهای پیام

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 21498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =