باید تلاش کنیم در مناسب‌سازی معابر پیشرو باشیم

شهردار منطقه ۷ در اولین جلسه کمیته مناسب سازی این منطقه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در مناسب سازی معابر در سال ۱۴۰۱ جز یکی از مناطق پیشرو در شهرداری تهران باشیم.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرداری منطقه ۷ با حضور شهردار، معاونین و مدیران منطقه، نمایندگانی از کانون معلولین، اداره کل شهرسازی و معماری، سازمان بوستان ها و فضای سبز و اداره کل هماهنگی فنی و عمران شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر، گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی هایی انجام دادیم تا در سال ۱۴۰۱ بتوانیم یکی از مناطق پیشرو در بحث مناسب سازی باشیم و امیدوارم که همه همکارانم در این منطقه در خصوص ماموریتی که به آنها ابلاغ شده است اهتمام ویژه را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر یکی از ضروری ترین اقدامات در سطح شهر خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر یک گردشگر خارجی وارد کشور بشود شاید بعد از رفتار ترافیکی و رانندگی شهروندان دومین موضوعی که ذهن او  را درگیر خواهد کرد سطوحی است که در آن تردد دارد.

شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: تمامی پرسنل در تمامی سطوح مختلف شهرداری باید در گشت زنی هایی که دارند بروی معابر حساسیت ویژه داشته باشند، زمانی که مشکلات خرد خرد حل شود در نهایت به یک پروژه بزرگ تبدیل خواهد شد، بنابراین نباید ضریب حساسیت ما تنها به معابر اصلی و بزرگ معطوف شود و نسبت به معابر فرعی تر ضریب حساسیت کمتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما باید در خصوص پیاده روهایی که مردم در آنها خاطره جمعی دارند رویکرد موضوعی داشته باشیم. به عنوان مثال، خیابان شریعتی واقع در منطقه ۷ یکی از خیابان هایی است که شهروندان و شهر تهران نسبت به آن خاطره جمعی دارد. بنابراین رویکرد ما بعد از اقدامات کیفی که در این محدوده انجام می دهیم قطع به یقین باید در فضاهای عمومی مواردی را طرح ریزی کنیم تا خاطره های گذشته را در ذهن مردم تداعی کند.

آبادیان یادآور شد: در این راستا ایجاد این خاطره جمعی در خیابان های بهار شیراز، شریعتی، انقلاب و محلاتی که پروژه های محله ای دارند و در مرکز محله قرار دارند جز یکی از اولویت های ما در شهر است.

وی تاکید کرد: امروزه تمام توجه مدیران و شهروندان ایجاد ایستگاه BRT و مترو و ... است؛ یعنی توجه ویژه به استفاده از وسایل ماشینی، این در حالی است که باید توجه شهروندان را به سمت پیاده روی بیش از پیش جلب کنیم، باید ما به سمت و سویی پیش برویم تا در تصمیم گیری هایی که برای سفرهای درون شهری گرفته می شود در خصوص ترغیب شهروندان به انجام پیاده روی نیز بازتعریفی در حوزه تبلیغات انجام دهیم.

شهردار منطقه ۷ در پایان با تاکید بر اینکه مناسب سازی یکی از وظایف اصلی ما در منطقه و سطح شهر است، گفت: امیدوارم با تصمیم گیری هایی که در این جلسات انجام خواهد شد شاهد تحولی شگرف در سطح شهر در موضوع مناسب سازی باشیم.

در ادامه میکائیل علیپور معاون فنی و عمران به تشریح اقدامات انجام شده دراین منطقه در خصوص مناسب سازی معابر پرداخت و گفت: فرهنگسرای اندیشه، سرای محله نیلوفر، شهرداری ناحیه۳، بوستان های شهید احمدی روشن، سه راه طالقانی و شهید نیاکی، خیابان های انقلاب، آیت الله قدوسی، خیابان بهار شیراز،  شریعتی و تقاطع قدوسی بزرگراه شهید صیاد شیرازی از جمله پـروژه هـای پـایلـوت مناسب سازی سـال ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: کد پروژه های مناسب سازی و درصـد پیشـرفت پـروژه هـای سال ۱۴۰۱، حذف موانع فیزیکی، نصب  پل روی نهر (فلزی و غیر فلزی)، احداث و مرمت مسیر ویژه نابینایان، احداث پیاده رو و اجرای مسیر بساوایی،  همسطح سازی دریچه ها و ایجاد دسترسی از سواره رو به پیاده رو، اجرای آسفالت، مرمت کفپوش های پیاده رو، نصب حفاظ (دستک) پل، حذف زواید فیزیکی، جابجایی کافو مخابرات، نصب تابلوی پارک حاشیه ایی ویژه معلولین و مناسب سازی تقاطع ها از دیگر مواردی بود که معاون شهردار منطقه ۷ توضیحاتی را در این خصوص به حاضرین ارائه کرد.

در پایان این نشست نیز نمایندگان سازمان ها و مدیران شهرداری منطقه ۷ به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 21520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =