نام شهدا ورد زبان آزادگان عالم است/زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با مزین کردن معابر به نام آن‌ها

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری اسلامی شهر تهران گفت: نام بزرگ شهید «حسن آسیایی»، آسیایی است، اما نه تنها آسیایی است، بلکه جهانی بوده و نام شهدای ما ورد زبان آزادگان عالم است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،آیین نام گذاری یکی از بوستان های سطح منطقه به نام شهید والامقام «حسن آسیایی» از شهدای دوران دفاع مقدس، با حضور رضا شنگی شهردار منطقه، علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران،معاون ها و شهرداران نواحی منطقه، جمعی از مدیران شهری، روحانیون معظم منطقه و خانواده معظم شهید برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۷ با گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: نام گذاری معابر به نام شهدا، یک مطالبه مردمی است. منطقه ۱۷ با تقدیم ۴ هزار شهید والامقام به نظام و انقلاب اسلامی، امروز مثل ستاره ای درخشان در نظام جمهوری اسلامی ایران می درخشد.

شنگی افزود: وظیفه ما است که معابر، کوچه ها و بوستان های سطح منطقه را با نام و یاد شهدا مزین کنیم تا هرگاه نام این عزیزان را می بینیم، یادآور مجاهدت ها و ایثارگری های آنها باشد. افتخار جمهوری اسلامی به برکت خون شهدای معظم است که وظیفه ما را سنگین تر می کند. ان شالله توفیق قدردانی مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا و خانواده های آنها را داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: به سهم خود از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تقدیر و تشکر می کنم؛ طی همین مدت کوتاه ۱۰ مورد درخواست نام گذاری معابر و بوستان های سطح منطقه توسط کمیته نام گذاری مصوب شده است. ۱۰ مورد دیگر نام گذاری معابر منطقه به نام شهدا به کمیته نام گذاری ارسال شده که منتظر تایید آنها هستیم.

وی تصریح کرد: برادر شهید آسیایی به مدت ۲ سال پیگیر نام گذاری بوستان به نام برادر شهیدشان بودند که الحمدالله امروز محقق شد و باعث افتخار است مصوبات نام گذاری معابر و بوستان ها به نام شهدا، در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به سرعت در منطقه انجام می شود.

در ادامه، علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت:  نام بزرگ این شهید، آسیایی است، اما نه تنها آسیایی است، بلکه جهانی بوده و نام شهدای ما ورد زبان آزادگان عالم است.

وی افزود: شیعیان و حتی غیر شیعیان، برای برپا نگهداشتن کلمه حق و اسلام از شهدای عزیز ما  الهام می گیرند که نام های این عزیزان بر تارک جمهوری اسلامی می درخشد. در دوره ای تفکری حاکم بود که برای نام گذاری شهدا باید هزینه پرداخت می کردیم؛ اما در این دوره شورای شهر وظیفه گذاری می کند.

نادعلی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نام گذاری معابر سطح شهر تهران تاکید داشته اند. لذا وظیفه داریم اسم مفاخر ایران که در صدر آنها شهدای دفاع مقدس، راه حق و مدافع حرم هستند را با نام گذاری معابر زنده نگه داریم و وظیفه خود را نسبت به شهدا، در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری شهر تهران خاطرنشان کرد: ان شالله بتوانیم الهام بخشی نام شهدا را امتداد دهیم و انتظار داریم شهرداری تهران در این قضیه، حق مطلب را ادا کند و پیش رو باشد. باید نسبت به نام شهدا وظیفه گذاری کنیم و تا زمانی که در قید حیات هستند، نام گذاری معابر و بوستان ها به نام فرزندان شهیدشان را انجام دهیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین مطلبی امام جماعت مسجدجامع ابوذر گفت: منطقه ۱۷، ۴ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است. بعد از دوران دفاع مقدس به تعداد شهدا افزوده شده که باعث افتخار منطقه هستند.

وی افزود: معتقد هستم برای حرکت بزرگ در منطقه نیاز به بودجه ای بیشتر از مناطق دیگر است، هر چند مناطق دیگر به اندازه کافی بودجه داشته اند.

در انتهای این مراسم با حضور خواهر و برادران شهید از تابلوی بوستان که مزین به نام شهید والامقام شهید «حسن آسیایی» بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 21558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =