۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 21578
از ببر نر باغ وحش ارم چه خبر؟

مدیر باغ وحش ارم ضمن اشاره به آخرین وضعیت «بریو» - ببرنر - درباره جایگاه شامپانزه‌های این باغ وحش توضیح داد.

به گزارش شهر، پرویز قندالی مدیر باغ وحش ارم درباره «بریو»- ببر نر هشت ساله‌ای که چندی پیش جفت خود را از دست داد - اظهار کرد: نژاد این ببر «بنگال» است که نژاد خیلی خوبی محسوب می‌شود بنابراین باید یک ماده ببر مناسب برای آن بیاوریم.

وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه ارم دو سال تعطیل بوده است، مکاتبات لازم جهت انتقال ماده ببرانجام خواهد شد. این فرایند نیاز به زمان دارد چراکه باغ وحش ارم محیطی نیست که از هرجا بتوان ببر برای نگهداری آورد و باید مجوزهای محیط زیست و دامپزشکی گرفته شود و این فرایند زمان بر است.

مدیر باغ وحش ارم درباره فرایند ساخت جایگاه مناسب برای شامپانزه‌ها اظهار کرد: نامه‌نگاری‌های لازم با اتحادیه باغ وحش اروپا برای ایجاد جایگاه جدید۱۰۰۰ متری انجام شده است ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم تا نقشه‌ای طراحی شود.

وی تاکید کرد: اگر قرار بر ساخت یگ جایگاه سست بود، در هر زمانی بدون محدودیت این امکان وجود داشت ولی ما به دنبال یک جایگاه مناسب با استانداردهای اروپایی هستیم.

قندالی تصریح کرد: باغ وحش بسیار مُصر است تا پروژه آغاز شود و در هفته جاری جلسه‌ای برگزار می‌شود تا طرح و نقشه را آماده و برای اروپا جهت تایید ارسال کنیم و یک جایگاه استاندارد ساخته شود؛ این فرایند نیاز به هزینه و زمان مناسب دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 21578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =