۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 21634

روابط عمومی و جهادگری در عرصه تبیین

رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۰
روابط عمومی و جهادگری در عرصه تبیین

روابط عمومی‌ها با تنویر افکارعمومی و اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صحیح به مردم، سرمایه‌های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف کلان کشور پدید می‌آورند که این امر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در فریضه جهاد تبیین تشکیل می‌دهد.

۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور به روز روابط عمومی نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت مغتنمی است برای قدردانی و ارج نهادن به فعالیت‌هایی که نقشی انکارناپذیر در انتقال دقیق و صادقانه رویکردها، دستاوردها و اهداف سازمانی دارد. این امر که امروزه به دلیل رقابتی که در عرصه اطلاع‌رسانی و بالطبع، عرضه شدن روایت‌های مختلف در افکار عمومی وجود دارد، بیش از هر زمان دیگری خطیر شده است چراکه باید با تلفیق اطلاعات، تجربه، مهارت، دانش و فنون روز و با شناختی دو سویه از جامعه و دستگاه‌ها، آیینه‌ای تمام نما و پل ارتباطی میان این دو باشد.

شفاف‌سازی عملکردها به ویژه در حوزه مدیریت شهری و تصمیم‌هایی که به طور مستقیم بر زندگی مردم اثر دارد و می‌تواند موجب حال خوب شهروندان شود، دیگر مسئولیت مهم و اثرگذار روابط عمومی است که علاوه‌ بر همراه‌سازی مردم برای بهبود شرایط، در روند توسعه شهر اثرات مثبت و بی‌بدیلی خواهد داشت. این همان موضوعی است که دکتر زاکانی، شهردار محترم تهران نیز همواره‌ در صحبت‌های خود بر آن تاکید داشته و بر نقش روابط عمومی در این باره تاکید کرده و آن را راه موثری در مقابله با فساد و تاباندن نور در گلوگاه‌های فساد و تحریف دانسته‌اند.

در این چارچوب، روابط عمومی باید مشاوری امین، اتاق فکر و تحلیلگری دوراندیش برای مدیران باشد و همانطور که شهردار محترم تهران تاکید کرده‌اند،‌ انتظارات و مطالبات مردم را در کوتاه‌ترین زمان به مدیران شهری منعکس سازد تا اختلالات، مشکلات و کاستی‌های حوزه  اجرا به سرعت مشخص و برای برطرف شدن آن اقدام شود و از سوی دیگر، با اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهر را فراهم کنند.در واقع، روابط عمومی‌ها با تنویر افکارعمومی و اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صحیح به مردم، سرمایه‌های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف کلان کشور پدید می‌آورد که اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در فریضه جهاد تبیین تشکیل می‌دهد.

اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی به مردم، مقابله با ماشین تحریف و تخریب بدخواهان، امیدآفرینی، تسلط به ابزارهای نوین و پرهیز از افراط و تفریط و تبدیل نشدن به بلندگوی تبلیغاتی، آن هم در زمانه‌ای که پدید آمدن شبکه‌های مجازی مختلف کار را برای مدیران روابط عمومی سخت کرده است، گویای شرایط ویژه این نهاد در دوره جدید برای پویایی، تلاش خستگی‌ناپذیر شبانه‌روزی و خروج از رخوت و سکون است. در این راستا، نقش‌آفرینی کنشگران عرصه روابط عمومی به مثابه جهادگران عرصه تبیین، ضرورتی است که امید داریم با تلاش و کوشش این مجموعه گرانقدر در دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق بیش از پیش اهداف مدیریت شهری در دوره کنونی باشیم.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 21634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =