بازیابی سلامت شهروندان با ایثارگری کادر درمان میسر شد

جلسه تقدیر از مدیران سلامت شهرداری تهران با حضور سوده نجفی عضو هیات رییسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل اداره سلامت، مدیرعامل شرکت شهر سالم، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه و مدیران اداره سلامت مناطق ۲۲ گانه به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سوده نجفی عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با یادی از شهدای مدافع سلامت گفت:  هفته سلامت مجالی است تا از  فعالین حوزه سلامت در شهرداری تهران تقدیر کنیم، چراکه با تلاش و ایثارگری کادر درمان در دوره فراگیری کرونا بسیاری سلامت و زندگی  خود را بازیافتند.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران رویکرد مدیریت شهری در حوزه سلامت را حفظ سلامت اقشار مختلف، تامین سلامت گروه های سنی، توزیع عادلانه امکانات و خدمات درمانی و توجه ویژه به افراد توان یاب در محیط های شهری برشمرد و گفت: سیاستگذاری ها در شورای راهبردی سلامت و کارگروه های تخصصی معطوف به تامین سلامت جسمی، روحی، روانی-اجتماعی و سلامت معنوی شهروندان است.
نجفی تاکید کرد: اقدامات نظارتی و اجرایی حوزه سلامت در همه حوزه های شهری اعم از حمل و نقل عمومی، غذا و میوه و تره بار، شهرسازی و خدمات شهری تداوم خواهد یافت.


رویکرد مدیریت شهری ارتقا همزمان سلامت روحی، جسمی و روانی شهروندان است

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین جلسه کاری فرامنطقه ای باموضوع سلامت گفت: سلامت و امنیت دو ‌نعمت مهم  زندگی انسان هستند؛ از آنجاکه انسان سالم محور توسعه‌ پایدار است، مجموعه مدیریت شهری با برنامه ریزی و تدابیر لازم سعی در حفظ سلامت کارمندان شهرداری و رفع دغدغه های فعالین حوزه سلامت دارد.
مرتضوی در ادامه توجه همزمان به سلامت جسم و روان را مهم دانست و اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری در حوزه سلامت معطوف به تامین و ارتقا همزمان سلامت روحی، جسمی و روانی شهروندان است.
وی مسئولیت شهروندان و مدیران حوزه سلامت را مکمل یکدیگر برشمرد و تصریح کرد: با هم افزایی می توان جامعه سالم و عاری از بیماری جسم و روان داشت.
میثم مجیدی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری منطقه ۹ نیز ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان حوزه سلامت شهرداری تهران گفت: نیروهای انسانی مهمترین سرمایه هر سازمان هستند، لذا حفظ سلامت آنها از اولویت های مدیریت ارشد شهری است.
مجیدی با اشاره به اقدامات و سیاستگذاری حوزه سلامت افزود: کمیته سلامت شورای شهر و اداره کل سلامت شهرداری در کنار شرکت شهر سالم ستون های سلامت مدیریت شهری هستند که با هماهنگی ستادی و تلاش نیروهای ایثارگر و فعال کادر درمان به دنبال تامین سلامت جسم و روان کارمندان و شهروندان بوده و هستند.

فعال کردن ظرفیت خدماتی و درمانی در مناطق مختلف شهری

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری هزار رویداد در هفته سلامت گفت: هدف ما از رخدادسازی، تولید برنامه به منظور تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی و اصلاح الگوی رفتاری و تامین سلامت شهروندان است.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر شناسایی ظرفیت های نوین در حوزه سلامت شهری اضافه کرد: برون داد نهایی سیاستگذاری کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و نیز اداره کل سلامت معطوف به فعال کردن ظرفیت خدماتی و درمانی در مناطق مختلف شهر بخصوص مناطق  کم برخوردارتر است.

تغییر رویکرد از درمان محوری به سلامت محوری در مجموعه شهری

امیر نورمحمدی مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در سخنانی رویکرد مدیریت ارشد شهری را سلامت محور عنوان کرد و افزود: تغییر رویکرد از درمان محوری به سلامت محوری اتفاقی مثبت است که نتایج مثبت آن در مجموعه شهرداری و نزد شهروندان ملموس است.
وی شرکت شهر سالم را ظرفیتی در اختیار سلامت عمومی شهر خواند و گفت: کادردرمان، پزشکی، پرستاری و خدماتی شرکت شهر سالم در دوره  فراگیری کرونا چه در بحث  درمان و چه در بحث واکسیناسیون بار سنگینی بر دوش کشیدند که باید از این حجم ایثار و تلاش، سپاس ویژه کرد.
لازم به ذکر است حاضرین در جلسه و مدیران اداره های سلامت مناطق ضمن هم اندیشی با مدیران ارشد شهری به بیان دغدغه ها و معضلات کاری در حوزه بهداشت و سلامت پرداختند و در پایان جلسه از مدیران و فعالین حوزه سلامت شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 21636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =