توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط

نخستین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار منطقه ۱۹ با حضور دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، شهردار و معاونین منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه نخستین گام در ساماندهی و محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار را شناسایی عوامل محرومیت عنوان کرد و افزود: دلایل متعددی از جمله نبود زیرساخت های شهرسازی برای توسعه محلات، وجود املاک موقوفه فاقد سند، کوره های آجرپزی، فضاهای روباز و بی دفاع، سکونت اتباع و استقرار بازار ضایعات فروشان خلازیر از عوامل تاثیر گذار در عدم توسعه محلات کم برخوردار این منطقه است.
او به توانمند سازی محلات کم برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه ها و نهادهای ذیربط تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های محلاتی چون خلازیر به عنوان محرک اشتغال و از اراضی کوره ها برای مسکن استطاعت پذیر استفاده کرده و موانع توسعه را برطرف کنیم.  
پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور نیز بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده ۲ هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده که ۵ مورد آن مربوط به ناحیه ۳ منطقه ۱۹ است.
او  با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش بر عهده دارند، ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هلال احمر و سایر نهادها و دستگاه ها است.
این مسئول موضوعات مسکن، مدرسه و درمان را از اولویت های ساماندهی نیازمندان برشمرد و اظهار کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند ضمن پرهیز از موازی کاری و با مشارکت شهروندان و ذینفعان محلی در شناسایی مشکلات، باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت و ایجاد توسعه انجام دهند.
 

انتهای پیام 

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 21650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =