لزوم همکاری شهرداری و پلیس برای جلوگیری از سرقت علائم شهری/صرفه‌جویی در مصرف سوخت با احداث ۹۸ تقاطع غیرهمسطح در پایتخت

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه هماهنگی با ارگان ها هم افزایی در تحقق اهداف شهرداری را به همراه دارد، گفت: جلسات برای هم افزایی، هم گرایی و تحقق اهداف شهرداری تشکیل می شود تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، هفتمین جلسه هم اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه با محوریت موضوعات فنی و عمرانی با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی، شهرداران مناطق ۲۲ گانه، مدیران معاونت هماهنگی و امور مناطق و مدیران معاونت فنی و عمرانی برگزار شد.

حسین نظری در آغاز این جلسه با تاکید بر اخلاق محوری در کار گفت: مانند همیشه بر اخلاق مداری، کار محوری و تکریم ارباب رجوع تاکید می کنم. برخورد با روی گشاده با شهروندان از مواردی است که ترک آن نابخشودنی ست.

وی با بیان اینکه کار محوری از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: باید کمک کنیم برای مردم خوبمان شرایط بهتری ایجاد شود. ایجاد بستر کار از انجام کار مهمتر است. وقتی بستر کار را ایجاد کنیم، در واقع بخش بسیار زیادی از کار را انجام داده ایم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: بستر و شرایطی که در معاونت فنی و عمرانی شکل گرفته و مناطق ۲۲ گانه را پشتیبانی می کند جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین برای پیشگیری از سرقت هایی که در سطح شهر از پل ها و علائم شهری انجام می شود، همکاری شهرداری و نیروی انتظامی می تواند اثرگذار باشد.

نظری با تاکید بر اینکه تشکیل جلسات با مدیران ارشد شهری و ارگان های دیگر برای پیشبرد بهتر امور الزام دارد، گفت: این جلسات برای هم افزایی، هم گرایی و تحقق اهداف شهرداری تشکیل می شود تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

در ادامه این جلسه عباس شعبانی گفت: رویکردی با ۳ اولویت تکمیل پروژه‌ها، توسعه و موضوع هدایت، نظارت و کنترل  پروژه‌ها را در معاونت فنی و عمرانی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی و مطالعات به این نتیجه رسیدیم که در بحث تکمیل پروژه‌ها با احداث ۹۸ تقاطع غیر هم سطح می‌توان صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت و کاهش زمان جابه جایی برای شهروندان داشته باشد، گفت: شرط اولیه رسیدن به این مهم هماهنگی لازم در بین مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران از جمله مناطق است.

شعبانی با بیان اینکه در رویکرد دوم موضوع  توسعه مطرح است، افزود: ۱۷۰ کیلومتر شبکه آب های سطحی،  پروژه بزرگراه شوشتری و یادگار امام را می‌توان از جمله این پروژه‌ها بر شمرد که معاونت فنی ‌و عمرانی در حال انجام اقدامات زیر ساختی برای آن است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مبحث هدایت، نظارت و کنترل را می‌توان حلقه گم شده در بحث پروژه عمرانی دانست، اظهار داشت: اهمیت موضوع کنترل کیفیت به ویژه در پروژه‌های عمرانی با هر سطح و ابعادی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه امروز ۸ ماه از عمر مدیریت شهری جدید گذشته است، گفت: باید با تدابیر معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به سمتی حرکت کنیم که با وحدت رویه مناسب میان مجموعه فنی و عمرانی با مناطق کمترین اصطحکاک را در راستای پیشبرد پروژه‌ها داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه نزدیک به ۱۷۰۰ پرونده باز در سازمان‌های این معاونت در قبال پروژه‌هایی که کار احداث آن به اتمام رسیده است وجود دارد، گفت: در این خصوص نیاز است با  تدابیر و همراهی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و شهرداری مناطق ۲۲ گانه این موضوع تعیین و تکلیف شود.

در ادامه این نشست رضا محمدی، مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، با اشاره به طرح «راه خدمت» گفت: وقتی کاری با تمرکز انجام انجام شود، بازده آن افزایش پیدا می کند. انگیزه، فضای رقابتی و نظارت های داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده و قیمت تمام شده و فساد کاهش پیدا می کند.

وی در خصوص اهم موضوعات قابل تاکید معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهرن در حوزه فنی و عمرانی، به لزوم تسهیل یا تغییر در فرآیند اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران، استفاده از فناوری های نوین جهت کاهش سرقت دریچه ها، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات نگهداشت در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۱ و استفاده از تکنولوژی های نوین و استارت آپ ها در استفاده از انرژی های نوین در راستای کاهش هزینه ها تاکید کرد.

حمید جوانی، شهردار منطقه ۳، از دیگر سخنرانان این جلسه در خصوص پروژه های این منطقه گفت: ترافیک یکی از مشکلات منطقه است. به همین دلیل برای سال ۱۴۰۱ دو پروژه شریعتی شمال به سمت صدر غرب و زیرگذر چهار راه جهان کودک را در  نظر گرفتیم. همچنین ادامه اتوبان کردستان تا اتوبان مدرس که محدوده نمایشگاه بین المللی و صدا و سیما را در بر می گیرد، در اعتبارات منطقه نمی گنجد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در منطقه با آن مواجه هستیم همجواری محدوده پارک وی است که کانال جمع آوری آب های سطحی در منطقه یک اجرا شده، اما در محدوده خیابان حضرت ولیعصر(ع) از سمت پارک وی اجرا نشده است و در بارندگی ها شاهد آبگرفتگی در این محدوده هستیم. کانال جمع آوری آب های سطحی از سمت خیابان ولیعصر(عج) زیر پل پارک وی به سمت جنوب باید اجرا شود.

شهردار منطقه ۳ عنوان کرد: کانال قیطریه و منظریه در دولت هم به دلیل اینکه این کانال اجرا نشده دچار مشکل هستند. همچنین جداول بزرگراه ها باید ترمیم شوند.

حمید جوانی تصریح کرد: پارکینگ نیایش با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو می تواند به محدوده بوستان ملت و خیابان حضرت ولیعصر (عج) بسیار کمک کند. همچنین تونل آرش و اسفندیار نیاز به تجهیز شدن دارد. تجهیز کارگاه تونل نیایش را داریم که بخش زیادی از آن تخلیه شده و در حال حاضر با عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. امیدوارم تخلیه بخش دیگر این کارگاه که از درخواست های شهروندان است، به زودی انجام شود و بتوانیم این بخش را نیز در اختیار آن ها قرار دهیم.

محمد امین سالاری پور، شهردار منطقه ۱۴و دبیر کارگروه مشورتی فنی و عمرانی نیز در خصوص اهم مسائل مشترک مناطق ۲۲ گانه با معاونت فنی و عمرانی گفت: نگهداشت پل های موجود، پرداخت مطالبات پیمانکاران، نگهداشت نواحی به صورت مستمر، خرید آسفالت از کارخانجات مجاز و مورد تایید معاونت فنی و عمرانی، فعال سازی کارگاه عمران و تامین اکیپ های امانی با مصالح و تجهیزات، مدیریت راهبردی مناسب سازی ساختمان های موجود بوستان ها و معابر، ایجاد ادارات نگهداشت در سازمان ها و شرکت های تابعه از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار منطقه ۱۴، افزایش حداقل ۶۰ درصدی اعتبار نگهداشت مناطق پایین محور انقلاب در مقایسه با مناطق بالای محور، تخصیص اعتبار جداگانه برای شناسایی، پایش و رفع اساسی فرونشست خاک در مناطق پایین محور انقلاب، احیاء قنوات که ضمن تاثیرگذاری بر ایجاد شبکه های هدایت آب های زیر زمینی، منبعی برای آبیاری فضای سبز موجود بوده و برررسی آسیب شناسی، اصلاح و بهسازی رود دره ها و مسیل های موجود را به عنوان درخواست ها و پیشنهادات مطرح کرد.   

در ادامه محمد فیاض سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران وضعیت آسفالت پایتخت را بررسی کرد و گفت: تهران سالانه به ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن آسفالت نیاز دارد که در سال های گذشته این میزان انجام نشده است و برای بهبود شرایط آسفالت و نگهداشت پل ها افزایش اعتبار کد پروژه های نگهداشت عمرانی، تخصیص کامل اعتبار کد پروژه های نگهداشت عمرانی، پرداخت نقدینگی صورت وضعیت های مربوط به نگهداشت عمرانی، تغییر نظام بودجه ریزی، اختصاص قیر دولتی و اختصاص معدن تولید شن و ماسه به شهرداری تهران، پیشنهاد می شود.

براساس این گزارش حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ در خصوص تغییر مسیر آب به دلیل حضور پادگان و مخاطرات احتمالی توضیحاتی ارائه داد و درخواست تفاهمی در این خصوص با وزارت دفاع را عنوان کرد. همچنین رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۰ درخواست مشخص کردن کاربری معابر توسط معاونت فنی و عمرانی را مطرح کرد.

رضا پوریافر شهردار منطقه ۴ در ادامه این جلسه درخواست ثبت اطلاعات پیمانکاران در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را مطرح کرد. همچنین مقرر شد غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ نظرات شهرداران در خصوص قرارگاه هماهنگی مشارکت مردمی محلات را گردآوری کند.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ نیز ضمن تشکر از همراهی معاونت فنی و عمرانی گفت: اجرای بتن الیافی در ایستگاه های BRT مناطق مرکزی ۶  و ۱۱ با هماهنگی خوبی انجام شد که جای تشکر دارد.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ در ادامه ضمن تشکر بابت تشکیل جلسه در خصوص مطالب ارائه شده در مورد پل ها گفت: قدرت تشخیص که ناشی از تجربه، علم یا آموزش است، بسیار اهمیت دارد. برخی مسائل موجود در شهر با آموزش تشخیص داده می شود و با توجه به اینکه حجم کار در شهرداری تهران بالاست، غفلت از آموزش زیاد است. درخواست دارم در جلسات چند دقیقه به آموزش اختصاص داده شود.

در ادامه حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک و احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در خصوص برخی از مسائل حوزه فنی و عمرانی در این مناطق توضیحاتی ارائه دادند.

براساس این گزارش در ادامه این جلسه، هادی حق بین مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه های سازمان عمرانی مناطق و ارائه پیشنهادات جهت رفع مشکلات و مطالبات سازمان از مناطق ۲۲ گانه، مسعود حق لطفی، سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص تکمیل تقاطع های غیر هم سطح الویت دار و احداث بزرگراه های شهید شوشتری، شهید بروجردی و شانه غربی یادگار امام(ره) و آخرین وضعیت معارضین پروژه های مذکور صحبت کردند.

همچنین سید عبدالمهدی حسینی، مدیرعامل شرکت خاکریز آب، اهم عملکرد شرکت خاکریز آب در سال ۱۴۰۰ و برنامه های اجرایی در سال ۱۴۰۱، امین شالبافان مدیرعامل شرکت یادمان سازه، وضعیت نگهداشت پل های موجود در شهر، جلیلوند مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی لایحه تهاتر صدور مجوزهای حفاری مناطق به شرکت های خدمات رسان با رفع معارضین پروژه های عمرانی و فعال کردن کمیته حفاری مناطق را عنوان کردند.

محمدعلی حیدری، سرپرست دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات نیز در تشریح چارت جدید سراهای محله گفت: در این خصوص قرارگاه هماهنگی مشارکت های مردمی محلات تهران، ستاد مدیریت محلات شهرداری، مجمع نخبگان و موثرین، هیات امنا، مدیریت محله، خانه های سرای محلات و کانون های جهادی محله را در گام اول در نظر گرفته ایم.

گفتنی است، این جلسه به میزبانی شهرداری منطقه ۳ برگزار شد و پیش از آغاز جلسه حاضرین به مناسبت پیش رو بودن سالگرد سوم خرداد و روز فتح خرمشهر از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند. همچنین به مقام شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس ادای احترام شد.

انتهای پیام

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 21669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =