مناسب‌سازی ۶۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌راه برای معلولان و جانبازان؛ امسال

شهردار تهران گفت: تهران ۱۲ هزار کیلومتر مسیر پیاده‌راه دارد که مناسب‌سازی آن برای جانبازان و معلولان، کودکان و سالمندان مرحله به مرحله در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم ورود ۲۰ ون‌ ویژه به ناوگان خدمات رسانی به معلولان و جانبازان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سرویس از گذشته ارائه می شد و در ۱۰ سال قبل شاهد آن بودیم به گونه‌ای که ۶۳ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۹ مینی بوس به معلولان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: پیگیری شد که ۲۰ دستگاه جدید ون با امتیازات خاص ویژه‌ای به سیستم اضافه شود تا بتوانیم توسعه خدمتگزاری را با ایمنی بالاتری داشته باشیم و نوع کیفیت خدمت به معلولان و جانبازان را بهبود ببخشیم.

شهردار پایتخت با بیان اینکه این خودروها از امروز وارد چرخه خدمات‌رسانی شدند، خاطرنشان کرد: خودروهای ویژه به مجموعه اتوبوسرانی تحویل داده شد تا خدمت‌رسانی توسعه یابد.
وی از اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی مسیر برای معلولان و جانبازان در گذشته خبر داد و افزود: از این میزان هزار و ۲۰۰ کیلومتر نیز باقی مانده که مبتنی بر نیاز محیط معلولان و جانبازان تعریف شده بود.

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه به دنبال تکمیل این طرح هستیم، یادآور شد: علاوه بر این به دنبال این هستیم که مرحله بعدی طرح را انجام دهیم چراکه عدد مناسب‌سازی ۱۲ هزار کیلومتر است. لذا تلاش می‌کنیم با یک دقت هوشمندانه مبتنی بر محل زندگی جانبازان و معلولان، مرحله اول را تکمیل و مرحله دوم را نیز آغاز کنیم.

زاکانی گفت: مرکز مسئولیتی برای این طرح در شهرداری راه‌اندازی شده و یکی از مشاوران ما مسئول بررسی و پیگیری آن است.

وی با اعلام اینکه ۶۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی در دستور کار سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است، اظهار کرد: این میزان، کف کار است و پیش از این گفته‌ام که تلاش کنیم کل مرحله اول را در دستور کار قرار دهیم.

زاکانی در خصوص قرارگاه جمعیت نیز گفت: ما عنوان ویژه "تهران و خانواده" را برای پایتخت در نظر گرفته و دنبال می‌کنیم که تهران بر مدار خانواده و مسئولیت‌پذیری برای خدمت به خانواده باشد و خانواده نیز برای ساختن محیط رشد و تعالی افراد و کمک به رشد جامعه میدان‌داری کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود دارد، کاهش جمعیت و نرخ رشد خطر جدی را برای آینده کشور رقم می زند. همچنین جوانان را به سمت میانسالی و میانسالان را به سمت کهنسالی می‌برد. اگر جایگزین جمعیت انجام نشود جامعه از یک انسداد و فروافتادگی رنج خواهد برد.

شهردار پایتخت تاکید کرد: در این راستا قرارگاهی راه‌اندازی خواهد شد که به دنبال این هستیم در آن قرارگاه مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت و فرزندآوری در نظر بگیریم و تسهیلات لازم را فراهم کنیم تا نوع خدمت به مادران و کودکان در سطح شهر به طور ویژه دنبال شود.

وی افزود: یکی از اقدامات در این راستا در چند ماه اخیر راه‌اندازی بوستان‌های مادر و کودک بود. سه هزار و ۳۲۳ پارک در محلات تهران وجود دارد که علاوه بر پارک‌های فرامنطقه‌ای بزرگ بانوان که ۹ پارک فعال و پنج پارک نیز در حال اضافه شدن به آنهاست، پیگیری کردیم در محلاتی که چند پارک داشته، یک پارک و یا اگر  پارک بزرگی دارند، بخشی از پارک را تجهیز کنیم که خدمت ویژه به مادران، کودکان، زنان و دختران در این بخش‌ها ارائه شود.

زاکانی تاکید کرد: بخش فرهنگسازی و پیگیری امور نیز به دو سیاست موجود از جمله اعطای تسهیلات و مشوق‌ها در قرارگاه جمعیت اضافه خواهد شد تا بتوانیم با فرهنگسازی این نگاه غلط را که فرزند را سربار خانواده و مشکلی بر مشکلات می‌دانند رفع کنیم، چون به اعتقاد ما فرزند سرمایه خانواده است.‌

به گزارش شهر صبح امروز ۲۰ دستگاه ون ویژه معلولان و جانبازان به ناوگان خدمات رسانی به جانبازان و معلولان تهران اضافه شد.
انتهای پیام/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 21674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =