آخرین وضعیت ایجاد دهکده ورزش در بوستان ولایت و واگذاری مجموعه‌های‌ ورزشی به مناطق

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت مجموعه‌های ورزشی و واگذاری آنها به مناطق و احداث دهکده‌های ورزش توضیحاتی ارائه کرد.

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره سوله های مدیریت بحران که از آنها به عنوان فضاهای ورزشی و مجموعه های الزهرا(س) استفاده می شود، توضیح داد: حدود ۵۰ مورد از این مجموعه ها در اختیار ورزش بانوان قرار گرفته که البته در شرایط خاص نیز خدمات دیگری به مردم می رسانند. مثلا بخشی از این سوله ها در زمان همه گیری کرونا برای واکسیناسیون استفاده شده است. همچنین در توزیع بسته های معیشتی برای اقشار آسیب پذیر هم از این سوله ها استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره بحث واگذاری مجموعه های ورزشی به مناطق عنوان کرد: برای این موضوع حتما باید سازمان ورزش به عنوان مرجع و متولی ورزش‌های شهروندی، دستورالعمل هایی برای نظارت عالیه بر مناطق داشته باشد. طبیعتا ملاحظاتی در این واگذاری وجود دارد و بر همین اساس، موضوع باید از منظرهای مختلف بررسی شده و کار کارشناسی انجام شود تا مشکلی برای ورزش شهروندی به وجود نیاید. امیدواریم دوباره مشکلات و جریانات گذشته تکرار نشود.

وی در پایان در خصوص ایجاد دهکده‌های ورزش در چهار نقطه از شهر که در گذشته مطرح شده بود، توضیح داد: جلسات مختلفی برای ایجاد یکی از این دهکده ها در بوستان ولایت داشتیم و شورای شهر نیز بر پیگیری این مسأله تاکید دارد. در این موضوع باید وظیفه مناطق، سازمان ورزش و سایر مجموعه ها مشخص و تبیین شود. همچنین مطمئنا باید بخش خصوصی و سرمایه گذار به میدان بیاید. امیدواریم با تعامل بخش خصوصی یکی از این مگا پروژه ها را به سرانجام برسانیم. 

به گزارش شهر؛ طبق طراحی که در گذشته انجام شده بود قرار بود در چهار نقطه شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق تهران، دهکده های ورزش ایجاد شود. این دهکده ها در بوستان ولایت، پارک آبی آزادگان و بوستان های کوهسار و سرخه حصار ساخته خواهند شد. دهکده ورزش طراحی شده؛ فضایی است تفریحی، ورزشی و کاملا خانوادگی که خانواده ها می توانند در آنجا چادر بزنند و چند ساعت و حتی یک روز کامل بدون نیاز به تجهیزات خاصی به فعالیت های ورزشی و تفریحی بپردازند. انواع امکانات ورزشی مانند جامپینگ، ورزش های خانوادگی، رستوران، اقامتگاه، مسیر دوچرخه، پیاده روی و تندرستی، استخر آقایان و بانوان و فضاهای جنگلی نیز در آن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
کد خبر: 21771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =