شهروندسپاری بر مبنای هوشمندسازی اتفاق بیفتد

مهدی عباسی گفت: شهرداری تهران باید ساده سازی سامانه شهرسازی را در دستور کار قرار دهد. ما به دنبال این هستیم که شهروندسپاری بر مبنای هوشمند سازی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در نطق پیش از دستور شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری تهران در 21 مهرماه سال قبل مبنی بر ارائه لایحه بازنگری و اصلاح فرآیند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی به شورای اسلامی شهر تهران ظرف مدت حداکثر سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه و یا تا بهمن ماه، اظهار کرد: از شهرداری درخواست دارم این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قرار بود گزارشی به صورت ماهیانه از سوی شهرداری تهران در خصوص صدور پروانه به شورا ارائه شود.
وی با بیان اینکه درخواست من از شهرداری این است تمام بندهای ماده یکم را اجرایی کند، یادآور شد: شهرداری تهران باید به وظایف خود در رابطه با صدور انواع گواهی ساختمانی و پروانه ساخت و ساز عمل کند و ساده سازی سامانه شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد. ما به دنبال این هستیم که شهروندسپاری بر مبنای هوشمند سازی اتفاق بیفتد.
عباسی در خصوص الزام شهرداری تهران به لایجه ایجاد واحد ارائه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پنجم آبان ماه سال قبل نیز گفت: درخواست من این است که شهرداری این لایحه را نیز مورد توجه قرار دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: این مصوبه باید اجرا شود و نامه ای به شهردار ارسال شود که چرا این مصوبه که با تمام تجزئیات پیش بینی شده بود اجرایی نشده که اگر اجرا می شد وضعیت بهتری داشتیم.
مهدی چمران افزود: ما منتظر اجرایی شدن این طرح هستیم. طرحی که قرار بود ارائه شود و با توجه به شرایطی که دولت مشخص کرد، باید در سامانه یکپارچه قرار بگیرد اما هنوز در شهرداری در خصوص صدور پروانه اتفاقی نمی بینیم. شهرداری تهران مکلف است مصوبه را اجرایی کند و اگر اجرایی نیست آن را دنبال کرده و مورد بحث قرار دهد.
وی تأکید کرد: در صورت اجرای این طرح می توانستیم بگوییم مدت صدور پروانه که 150 روز طول می کشید را کاهش دادیم و این اتفاق شدنی است.
انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 21772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =