یک فوریت اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مورد نظر تاسیسات شبکه آب و فاضلاب رای آورد

گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت آبفا در اجرای تعهدات مصوبه ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران و طرح یک فوریت اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مورد نظر تاسیسات شبکه آب و فاضلاب شهر تهران بررسی شد و با اکثریت آراء مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت آبفا در اجرای تعهدات مصوبه ابلاغی اظهار کرد: این شرکت ظرف یک ماه پس از تمدید مصوبه سال ۱۴۰۱ برنامه دو ساله پایانی را با تفکیک جزئیات تخصیص منابع برای اجرای این مصوبه به شورا ارائه دهد.
پس از ارائه گزارش از سوی پیرهادی، این گزارش به رأی گذاشته شد که با اکثریت آراء موافق همراه بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در گزارش خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله فاطمی نیا اظهار کرد: پیشنهاد می شود یکی از مجموعه های فرهنگی تهران و به ویژه یک کتابخانه به نام این عالم وارسته نامگذاری شود.
پیرهادی با بیان اینکه توافقاتی با آبفا در خصوص 10 مورد و در بندهای متعددی صورت گرفته است، گفت: باید برنامه عملیاتی زمان بندی شده و جزئیات اجرایی و همچنین سهم دولت و منابع داخلی شرکت در گزارشات ارائه شود.
وی افزود: قرار بوده مبلغ هزار و 500 میلیون تومان را صرف تصفیه خانه شماره شش کنند توجه ویژه و جدی به آن صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: اجرای 170 مخزن اضطراری همچنان روند کندی دارد که بر اساس گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران قول‌هایی در این زمینه داده شد.
وی افزود: سازمان آتش نشانی نسبت به خرید شیرهای هیدرانت و نصب توسط شرکت آب و فاضلاب اقدام نکرده و پیشنهاد می شود در دو سال باقی مانده کل هزینه شیرهای هیدرانت از محل تبصره سه تأمین شود.
پیرهادی با اشاره به ایجاد مخزن اضطراری با اولویت بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: تا کنون تنها مخزن یک بیمارستان ایجاد شده است. باید اهتمام ویژه در اجرای این بند صورت بگیرد البته تلاش از سوی آبفا صورت گرفته و قرار شده مذاکرات با وزارت بهداشت انجام شود تا امکانات و فضا در 9 بیمارستان دیگر فراهم و مشکل آب اضطراری در این مراکز برطرف شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت احداث رینگ شهر برای تأمین آب پایدار، باید دو هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص پیدا کند که اگر تکمیل شود انفصلات سدها رفع خواهد شد و می توان آب را بین سدها به تعادل رساند.
پیرهادی با تأکید بر اینکه باید ضریب تعدیل برای مناطق جنوب تهران صورت بگیرد، گفت: تأمین آب پایدار برای آبیاری فضای سبز در مناطق چهار و 22 ضروری است که آب مورد نیاز منطقه 22 باید از سد امیرکبیر به میزان دو میلیون متر مکعب و تا سقف 160 میلیارد ریال و آب مورد نیاز منطقه چهار از محل سد لتیان و قوچک سه میلیون متر مکعب تا سقف 200 میلیارد ریال با اندازه گیری دقیق و نصب کنتور برای شفافیت انجام شود.
وی در ادامه با تأکید بر ایجاد پکیج های محلی و ایجاد تنش آبی در تهران، تصریح کرد: امسال 26 درصد کاهش آب در شهر داریم. در خصوص قطع آب بوستان ها پیشنهاد می شود تهمیدات عاجل برای بازچرخانی آب و تکمیل تصفیه خانه با اختصاص هزار میلیارد ریال از محل تبصره سه انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آبفا برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز در 16 نقطه با معرفی شهرداری اقدام کند که در زمان های تنش آبی از خشکی درختان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه بخش های زیادی از آب های سطحی به صورت غیرقانونی آلوده می شوند، اظهار کرد: با توجه به خطر سیلاب و آب گرفتگی، باید در رفع انفصالات اقدام شود.
پیرهادی همچنین تصریح کرد: با توجه به بحران خشکسالی و جلب مشارکت‌های عمومی برای صرفه جویی پیشنهاد می شود آبفا با همکاری شهرداری در خصوص فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی اقدام کند.
وی افزود: مبحث 16 مقررات ملی ساختمان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه در مدیریت مصرف آب اثرگذار خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی مناطق از جمله منطقه 9، 18، 19 ،21 و 22 به ویژه مناطق 21 و 22 با توجه به منابع پیش بینی شده باید در اولویت قرار بگیرند. 
وی تأکید کرد: زمان تبصره سه را باید تمدید کنیم تا عقب ماندگی ها جبران شده و با پیشرفت طرح، شاهد رفع مشکلات در زمان تنش آبی باشیم.
انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 21806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =