دستاوردهای کاربردی نشست «یک چالش، یک راه حل» تا تیرماه اعلام می‌شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: قضاوت مردم نسبت به شهرداری بر اساس موضوع معماری و شهرسازی است. ما از کارشناسان می خواهیم که چالش‌ها و مشکلات را در جایگاه اداری کارشناسی در این خصوص اعلام کنند.

جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با طرح «یک چالش، یک راه حل» در حوزه شهرسازی و معماری اظهار کرد: اعتقاد من این است که در پنج دهه گذشته در شهر تهران قوانین، مقررات و ضوابطی که در حوزه شهرسازی تدوین و ابلاغ شده با نگاه بالا به پایین بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: این قوانین بدون توجه به نیازهای مردم در آن مقطع زمانی و پشت درهای بسته تدوین شده است.

مخبر و نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم خود بر حضور در شهرداری‌های مناطق در راستای اجرای طرح «یک چالش، یک راه حل» یادآور شد: در این طرح، جلساتی با کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی هر منطقه برگزار می کنیم.

شربیانی با بیان اینکه کارشناسان در مناطق خط مقدم مواجهه با مردم هستند، تصریح کرد: قضاوت مردم نسبت به شهرداری بر اساس موضوع معماری و شهرسازی است. ما از کارشناسان می خواهیم که چالش‌ها و مشکلات را در جایگاه اداری کارشناسی در این خصوص اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بین ۴۰ تا ۸۰ کارشناس حوزه معماری و شهرسازی در مناطق و نواحی شهرداری مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات و راه حل رفع آن از سوی این کارشناسان در جلساتی که برگزار می کنیم، مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: تا کنون در ۱۵ منطقه شهرداری حضور یافته ایم که دستاوردهای بسیار خوبی داشته که در تهران کم نظیر بوده است. این دستاوردها به الزامات، لوایح و طرح‌ در کمیسیون معماری و شهرسازی تبدیل می شود.

شربیانی با اینکه خروجی یافته‌های طرح «یک چالش، یک راه حل» در بحث نما اثر داشته است، یادآور شد: جلسات پیرامون این طرح در حوزه طرح تفصیلی و فرآیند صدور پروانه که اقداماتی خوبی در این راستا در حال انجام است، تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: این جلسات به اندازه ای پربار و سرشار است که نه تنها در دوره فعلی مدیریت شهری بلکه در دوره‌های آینده نیز از نتایج آن استفاده خواهد شد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از پایان دور اول نشست‌های «یک چالش، یک راه حل» در تیرماه امسال، خبرهای خوبی را از دستاوردهای این نشست‌ها به مردم خواهیم داد.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 21831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =