لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای

شهردار منطقه ۱۴ بر لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، زورخانه شیر در خیابان نبرد میزبان مدیران شهری و جوانان دارالمومنین تهران بود.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ ضمن قدردانی از فعالیت های ورزشکاران باستانی در این مجموعه، بر ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای تاکید کرد.

سالاری پور با اشاره به اینکه فرهنگ پهلوانی ایران باستان با ورود اسلام و تاثیرپذیری از سرشت جوانمردی امام علی(ع)، اکنون به عنوان میراث اصیل ایرانی اسلامی در جهان مطرح است، افزود: توسعه ورزش های باستانی و پهلوانی مثبت و ارزشمند است چرا که فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش می دهد.

سالاری پور در ادامه با بیان اینکه ورزش های زورخانه ای در شخصیت‌سازی و رشد کودک و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر فراوان دارد، بر لزوم ارتقای این فعالیت های ورزشی باستانی با استفاده از ظرفیت ورزشی جوانان در منطقه تاکید کرد.

مرشد طاهری مدیر و ورزشکار پیشکسوت ورزش باستانی نیز ضمن قدردانی از توجه و حضور مدیر ارشد شهری منطقه۱۴ به این موضوع گفت: پهلوانی یک اخلاق و مرام است و چنانچه تمهیداتی اندیشه شود تا از کسانی که باعث ترویج این فرهنگ شده‌اند تجلیل  شود، موجب ترغیب و تشویق جوانان برای جذب این ورزش پهلوانی می شود.

اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران، همچنین اهدای شال پهلوانی توسط مرشد طاهری به شهردار منطقه به رسم یاد بود، در مراسم گرامیداشت فرهنگ پهلوانی انجام شد.

گفتنی است؛ زورخانه ورزشی شیر سال۱۳۰۴ توسط مرحوم مرشد «حاج علی طاهری» ساخته شد. در حال حاضر چهارمین نسل از خاندان مرشد طاهری در گود زورخانه، میل و کباده می‌زنند و از جمله مراکز ورزش باستانی قدیمی شهر تهران در منطقه ۱۴ است.

انتهای پیام

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 21852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =