وجود ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه‌نشینی در تهران/کمبود ۹ هزار هکتار فضای خدماتی در پایتخت

دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران گفت: از سال ۱۳۳۵ که استان تهران کمتر از ۴ شهر بود، به ۵۲ شهر در استان تهران رسیده ایم که عموم این شهرها از کم ترین امکانات شهری برخوردار نیستند و این درحالی است که بافت شهری رو به فرسودگی است و با ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه نشینی در تهران مواجه هستیم.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اولین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری استان تهران در روز دوم خرداد ۱۴۰۱ در تالار مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد.

مهدی هدایت دبیر نخستین مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در آغاز این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس برای بررسی مشکلات شهرهای استان تهران تشکیل شده است و اولین مشکل شهرهای استان تهران، افزایش جمعیت است که در عرض ۱۰۰ سال از ۲۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده است که ۱۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. این امر سبب کمبود امکانات در استان شده است.

دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در ادامه تاکید کرد: برعکس آنچه که رایج است، استان تهران پایین ترین سطح سرانه خدماتی را دارا است و شهر دچار کمبود ۹ هزار هکتار فضای خدماتی است.

هدایت گفت: از سال ۱۳۳۵ که استان تهران کمتر از ۴ شهر بود، به ۵۲ شهر در استان تهران رسیده ایم که عموم این شهرها از کم ترین امکانات شهری برخوردار نیستند و این درحالی است که بافت شهری رو به فرسودگی است و با ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه نشینی در تهران مواجه هستیم.

او همچنین متذکر شد: نادیده نگیریم که تهران با ۳ گسل بسیار بزرگ مواجه است که تکانه هرکدام می تواند فاجعه بسیار عظیمی ایجاد کند و جان حدود ۸۰۰ هزار نفر را تهدید کند.مشکل دیگر این است که استان تهران دچار کمبود آب و فرونشست زمین است. لذا این مجمع برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده اند.

گفتنی است؛ در این نشست انتخابات رییس، نایب رییس و دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران صورت گرفت و جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با ۲۷ رای به ریاست این مجمع انتخاب شد.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 21860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =