آتش سوزی باغ رستوران فرحزاد به خاکستر تبدیل شد

ساعت سه بامداد امروز دوشنبه ۲ خرداد یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک رستوران در محله فرحزاد، خیابان آبشار به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه همراه خودروهای پشتیبانی و تانکر آب به محل اعزام شدند.

به گزارش شهر، محل حادثه یک باغ ـ رستورانی به وسعت حدود یک هزار و ۵۰۰ متر بود که تعداد زیادی آلاچیق کوچک و بزرگ در آن وجود داشت؛ آلاچیق‌ها در دو بخش پایین و بالا قرار گرفته؛ در قسمت پایینی به نسبت کوچک‌تر بود و به واسطه یک راه‌پله به قسمت فوقانی راه داشت.

آلاچیق‌ها در قسمت فوقانی بزرگ‌تر بود و تقریبا هر کدام ظرفیت پذیرش ۲۰ تا ۳۰ نفر را داشت همچنین تمام آلاچیق‌ها چوبی و با سقف‌های شیروانی و پروفیل بنا شده بود.

پنج آلاچیق در قسمت فوقانی آتش گرفته، کاملاً شعله‌ور شده، در حال سرایت به آلاچیق‌های پایینی بود و در صورت سرایت آتش به آن‌ها، حجم آتش‌سوزی بسیار گسترده‌تر می‌شد.

آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه به سرعت عملیات را از سه طرف آغاز کرده و به سرعت موفق به مهار آتش شدند و خوشبختانه از گسترش بیشتر آتش به سایر قسمت‌های این رستوران جلوگیری به عمل آمد.

به گفته سیدجلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت و محل پس از ایمن‌سازی حادثه تحویل مالکان شد.

ملکی تصریح کرد: در این ایام سال، فعالیت‌های رستوران‌های که در فضای باز یا باغ قرار دارند، بیشتر شده و بعضا تا پاسی از شب خدمات ارائه می‌کنند حتی در مواردی، درِ رستوران در ساعت مقرر بسته شده اما مهمانان همچنان داخل حضور دارند یا اینکه کارگران اینگونه رستوران‌ها بعضاً شب‌ها داخل آنجا استراحت می‌کنند.

وی افزود: روشن شدن یک وسیله برقی یا گرمایشی نامناسب در اینگونه محیط‌ها می‌تواند باعث بروز آتش‌سوزی شود؛ حادثه مذکور در ساعات میانی شب روی داد اما اگر این حادثه ساعاتی زودتر به وقوع می‌پیوست، می‌توانست وضعیت بدی رقم بخورد همچنین در گذشته شاهد حوادث اینچنینی، گرفتار شدن افراد داخل رستوران و حتی مرگ آن‌ها بودیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با تأکید بر اینکه مالکان اینگونه مجموعه‌ها باید نظارت بیشتری بر مباحث ایمنی داشته باشند، گفت: باید بر سیم‌کشی‌های برق، لوله‌کشی‌های گاز و آشپرخانه که ریسک بالاتری دارد، نظارت بیشتری صورت گیرد تا شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.

تصاویر | آتش یک باغ‌رستوران فرحزاد را به خاکستر تبدیل کرد

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 21861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =