نقش اساسی میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در حذف واسطه‌ها/ مشارکت دولت در توسعه حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در حذف واسطه‌ها و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مناسب به مردم نقش اساسی دارند.

مهدی اقراریان در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به جراحی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در موضوعات مختلف می‌تواند در این جراحی اقتصادی کنار دولت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین مسئله در این زمینه حذف واسطه‌هایی است که باعث افزایش قیمت در کالاهای مصرفی اساسی سبد خانوار شده‌اند، یادآور شد: میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند می‌توانند با نگاه تحولی در حذف این واسطه‌ها و همچنین رساندن کالاهای اساسی با قیمت مناسب و مصوب به دست مردم نقش اساسی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از وظایف شهرداری در کنار دولت، تامین مسکن برای نیازمندان است، تصریح کرد: اجاره‌بها بخش زیادی از سبد هزینه‌ای خانوارهای تهرانی را تشکیل می دهد. شهرداری می تواند با برقراری تعامل سازنده با دستگاه‌ها، نهادها و تعاونی‌ها برای ایجاد مسکن برای کارکنان اقدامات لازم را انجام دهد.

اقراریان خاطرنشان کرد: مشارکت و کمک دولت به شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در حمایت از مردم در این جراحی بزرگ اقتصادی دارای اهمیت است.

وی افزود: هزینه رفت و آمد بخشی از سبد خانوار را تشکیل می‌دهد و هرچه این هزینه‌ها را کاهش دهیم این امکان را فراهم می‌کنیم که خانواده‌ای که بودجه محدودی دارد بتواند درآمدش را در سایر بخش‌های مورد نیاز هزینه کند.

انتهای پیام/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 21962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =