بومی‌سازی سامانه‌های موردنیاز متروی تهران با همکاری یک شرکت ایرانی دانش بنیان

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران)، همکاری مشترک خود را در زمینه طراحی و تامین سامانه های موردنیاز مترو آغاز کردند.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صورتجلسه توافق همکاری بین شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت صنایع الکترونیک ایران به امضا رسید.

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جاری را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند افزود: در همین راستا و برای تامین نیازهای متروی تهران این همکاری مشترک شکل گرفته است.

وی افزود: صاایران دربحث حمل و نقل ریلی دستاوردهای خوبی داشته و هم اکنون به دستاوردها و جایگاه قابل اتکایی رسیده است بطوریکه ما امروز می توانیم بخش قابل توجهی از نیازمندی های ناوگان متروی پایتخت را به جای خرید از خارج  کشور با محوریت این مجموعه تهیه کنیم.

شایسته اصل در خصوص محورهای این همکاری گفت: طراحی، تامین، تولید، اجرا، نظارت و پشتیبانی سامانه های سیگنالینگ خطوط مختلف متروی تهران با استفاده از تجهیزات بومی، سیستم های تلکام ریلی در قالب EPC، سامانه های هوشمند کنترل تردد مسافران و توسعه سیستم هوشمند فروش بلیت، عیب یابی و تعمیر بردهای الکترونیکی، سیستم های هوشمند کنترلی داخل ایستگاه ها و واگن ها، سیستم های هوشمند اعلام و اطفاء حریق، سیستم های هواساز تونل های مترو، هوشمند سازی به ویژه هوشمندسازی ایستگاه‌ها و انبارهای شرکت بهره برداری مترو از جمله مواردی است که قصد داریم در این همکاری مشترک به آنها بپردازیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: این تفاهم به منزله آغاز یک همکاری پایدار، راهبردی و بلند مدت است و لازم است در مورد تک تک بندهای صورتجلسه تفاهم  قرارداد مجزا بسته شود.

وی گفت: امیدواریم پس از کسب موفقیت در طراحی و خرید تولیدات دانش بنیان از شرکت های توانمند ایرانی، بتوانیم از ظرفیت ها و قابلیت های صاایران در سایر کلان شهرهای کشور که دارای قطار شهری هستند، در قالب کنسرسیوم تازه تاسیس استفاده کنیم. بدیهی است در آینده نزدیک راهیابی به بازارهای جهانی و صادرات خدمات فنی و مهندسی شرکت های دانش بنیان ایرانی، دور از دسترس نیست.

شرکت های مپنا ریلی و واگن سازی تهران با مدیران عامل این شرکت ها دیدار و گفت و گوهای دوجانبه ای داشت.

انتهای پیام

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: 21981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =