مرکز توسعه مشاغل خانگی در ۲۰ کلانشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: حوزه مشاغل خانگی نیازمند گامی راهبردی است‌ و این مسأله مقدمه‌ای برای کسب و کارهای شهری می‌باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، چهل‌وششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی مشهد مقدس با هدف بررسی برنامه‌های این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ و انتقال تجربیات مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با حضور مدیران شهری و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی کلانشهرهای کشور برگزار شد.
احمد احمدی‌صدر رئیس کمیته کارآفرینی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران نیز در این نشست با تأکید به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حضور عملیاتی در عرصه جامعه در حل مسائل و دوری از وادی سخن گفت: حوزه مشاغل خانگی نیازمند اقدامی راهبردی است‌ و این مساله مقدمه‌ای برای کسب و کارهای شهری است.
رئیس کمیته کارآفرینی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با تأکید بر برنامه‌های تدوین شده این کمیته در حوزه کلانشهرها افزود: با نشست‌های مکرری که با کارآفرینان و متخصصین حوزه کسب و کار و مشاغل خانگی صورت گرفت، برنامه‌ای پیشنهادی در غالب هفت عنوان ویژه کلانشهرها تدوین شده است که اجرای این برنامه‌ها گامی استوار در پیشبرد و بهبود کسب و کارهای حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی شهرها خواهد بود.  
احمدی‌صدر ادامه داد: راه اندازی مرکز توسعه مشاغل خانگی ویژه جامعه هدف طرح در ۲۰ کلانشهر کشور، راه اندازی مرکز توسعه بازار و فروش محصولات مشاغل خانگی در ۲۰ کلانشهر کشور و برگزاری جشنواره جایزه ملی کارآفرینان و صاحبان کسب و کار های شهری را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به سایر این برنامه‌ها ضمن تأکید بر نگاه ویژه این کمیته برحوزه آموزش در حیطه کارآفرینی و کسب و کارها بیان کرد: آموزش و ترویج کارآفرینی کلانشهرها، برگزاری دوره MBA کسب و کار و کارآفرینی با جلب مشارکت شرکت ایرانسل و تدوین، تصویب و ابلاغ لایحه بهبود فضای کسب و کار در کلانشهرهای کشور از جمله دیگر این هفت برنامه در حوزه کارآفرینی کلانشهرها خواهد بود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن تأکید بر نقش تسهیلگری شهرداری‌ها یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت کاهش معضلات توسعه کسب و کارهای خانگی و کارآفرینی از دیگر برنامه های پیشنهادی این کمیته می باشد.
انتهای پیام/
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 21999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =