برگزاری کنگره جهانی UCLG در قونیه/شهردار تهران نایب رئیس سازمان شهرهای متحد ماند

کنگره جهانی سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا در شهر قونیه در حال برگزاری است.

به گزارش شهر، کنگره جهانی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی خاورمیانه و غرب آسیا (MEWA-UCLG ) از روز چهارشنبه ۲۵ می ۲۰۲۲( ۴ خرداد ۱۴۰۱ ) به میزبانی شهر قونیه در کشور ترکیه برگزار شده است و تا ۲۷ می (۶ خرداد) ادامه خواهد داشت. 
در روز اول این کنگره که هر سه سال یکبار برگزار می شود مجمع عمومی سازمان برای انتخاب اعضای هیات رییسه، هیات اجرایی، مجمع جهانی و همچنین روسای کمیته های تخصصی برای بازه زمانی سه ساله (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ ) تشکیل جلسه داد و درخواست شهرداری تهران برای کسب مقام نایب رییسی و به تبع آن عضویت در هیات اجرایی این سازمان مورد پذیرش قرار گرفت تا این موقعیت برای شهردار محترم تهران، جناب آقای دکتر زاکانی به عنوان نایب رییس UCLG MEWA و شهرداری تهران حفظ شود.
همچنین شهرداری تهران با عنایت به رایزنی های صورت گرفته توانست برای اولین بار بطور همزمان موقعیت ریاست کمیته شهر هوشمند و جابه جایی شهری، نایب رییسی کمیته مشارکت اجتماعی و نایب رییسی کمیته فرهنگ و گردشگری را کسب کند.
شایان ذکر است؛ درخواست مجمع شهرداران آسیایی نیز برای نایب رییسی کمیته دیپلماسی شهری و حکمرانی محلی مورد پذیرش قرار گرفت تا تهران بتواند با شرایط ایجاد شده از حداکثر ظرفیت عضویت در این سازمان بهره مند شود.
لازم به ذکر است؛ آقای تیسر ابو سنیه، شهردار شهر الخلیل (هبرون) فلسطین ریاست این سازمان را برای دوره پیش رو بر عهده گرفت.

انتهای پیام

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 22005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =