تدوین دستورالعمل جدید درباره تسهیل شرایط بخش خصوصی برای باززنده‌سازی بناهای تاریخی

عضو شورای اسلامی شهر تهران از تدوین دستورالعمل جدید در سال ۱۴۰۱ برای تسهیل شرایط بخش خصوصی برای باز زنده‌سازی بناهای تاریخی پایتخت خبر داد.

سید احمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه اعتبارات باز برای مرمت بناهای تاریخی در شهر تهران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخشی از این اعتبارات به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و بخش دیگر آن به سازمان زیباسازی شهرداری تهران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هر زمانی این میزان اعتبار در مرمت بناها هزینه شود شورای اسلامی شهر تهران رقم جدیدی را در نظر خواهد گرفت.

علوی با بیان اینکه هیچ مشکلی از لحاظ ریالی نداریم، تصریح کرد: نگاه ما این است که شهرداری بناهایی را انتخاب کند که قابلیت داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه نزدیک شویم و هویت فرهنگی شهر را حفظ کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در مراکزی که ظرفیت و جذابیت برای سرمایه‌گذاری داشته باشند، اولویت ما جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ چراکه ممکن است طرحی برای بخش خصوصی جذابیتی نداشته باشد اما از لحاظ هویت فرهنگی برای ما مهم باشد. در این موارد باید حاکمیت ورود کرده و این اماکن ارزشمند را حفظ و مرمت کند.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش زیادی از نوسازی، احیا و مرمت بناها و خانه های تاریخی در منطقه ۱۲ شهرداری با همکاری بخش خصوصی است که ممکن است به تماشاخانه، گالری و یا کافه کتاب تبدیل شود.
علوی در ادامه یادآور شد: دستورالعمل جدیدی در سال ۱۴۰۱ برای تسهیل شرایط بخش خصوصی در مرمت و باز زنده سازی بناهای تاریخی تهران تدوین می‌شود.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 22027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =