تشکیل کانون نوجوان‌های شهر تهران در آینده نزدیک

اولین نشست مدیران آموزش‌های شهروندی مناطق ٢٢گانه شهرداری تهران با حضور مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران،معصومه پورنظری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸، معاونین اداره کل آموزش‌های شهروندی، مدیران ستادی و همچنین مدیران ادارات آموزش شهروندی مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه ٨ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌های شهروندی در ابتدای جلسه ، معصومه پورنظری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ ضمن خوشامدگویی، با اشاره به سبک زندگی ایرانی اسلامی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری( مدظله) است، گفت: یکی از اصلی ترین بسترهای رسیدن به سبک زندگی ایرانی-اسلامی که همان شیوه حیات طیبه است، آموزش شهروندی است. 
در ادامه، مهدی امیری مدیر کل آموزشهای شهروندی هدف از  برگزاری این نشست را بحث، تبادل نظر و تبیین شیوه‌نامه اجرایی سال۱۴۰۱ اداره کل دانست که براساس چشم‌انداز شهردار محترم تهران مبنی بر «تهران _کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» ، سند تحول حوزه اجتماعی، فرهنگی، هنری شهر تهران و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و هم‌فکری و تعامل با مدیران مناطق تنظیم شده است. 
امیری با تاکید بر لزوم توجه به اجرای برنامه‌های جریان‌ساز و تاثیرگذار در کلیه برنامه های آموزشی، چشم‌انداز این اداره کل را شهروند متعالی دانست. 
توجه به سه عنصر مهم مدرسه، مسجد و خانواده، برنامه ریزی درست و اصولی و مبتنی بر نیاز، برای نوجوانان نسل چهارم بر اساس ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، پیگیری برنامه های مبتنی بر شهر دوستدار کودک، کار با مردم برای مردم، توجه به افراد دارای نیازخاص درتامین زیرساخت‌های آموزشی مورد نیاز، استفاده از سایر ظرفیتهای آموزشی شهرداری تهران و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله مواردی بود که مدیر کل آموزشهای شهروندی در تشریح چشم‌انداز «شهروند متعالی» بیان کرد.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی در ادامه جلسه با اشاره به دستور شهردار محترم تهران مبنی بر توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، از تشکیل کانون نوجوانان شهر تهران در آینده نزدیک و استفاده از ظرفیت شهرداران مدارس در این حوزه خبر داد.
امیری، عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با حوزه‌های مختلف شهرداری را از جمله اقدامات این اداره کل با هدف اثرگذاری و جریان‌سازی بیشتر آموزشهای شهروندی برشمرد و از مدیران ادارات درخواست کرد تا با تعامل هرچه بیشتر با ادارات متناظر از کارهای موازی، بی‌اثر و زودگذر به شدت پرهیز کنند.
وی با اشاره به سند تحول حوزه اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، ساختار قرارگاهی و اقدام جهادی را از ویژگی‌های برنامه های دوره جدید مدیریت شهری دانست.
در ادامه این نشست، معاونین اداره کل ومدیران ادارات ستادی به تشریح دستورالعملهای سال ۱۴۰۱ پرداختند و مدیران مناطق نیز انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در حاشیه این جلسه از تعدادی از مدیران سابق این اداره کل تقدیرشد.
انتهای پیام/
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 22029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =