بازدید اساتید دانشگاه لاهور پاکستان از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران

تیمور رحمان، استاد دانشگاه لاهور پاکستان پس از بازدید از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: تقریبا به ۲۴ کشور سفر کرده ام. بسیار نادر است که در شهری مانند تهران چنین فضای بزرگی را به امور فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده باشد.

به گزارش شهر، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱، اساتید دانشگاه لاهور پاکستان به همراه روزنامه نگاران پاکستانی از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران بازدید کردند و از نزدیک با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این منطقه آشنا شدند.

 تیمور رحمان، استاد دانشگاه لاهور پاکستان با مقایسه نگاه فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها تصریح کرد: به نظر می رسد در کشورهای دیگر نسبت به گذشته یک نوع سقوط تمدنی روی داده است و آنچه در ایران شاهد هستیم برعکس آن است. لازم است در جهان اسلام ما با نگاه به گذشته خود زنده شدن فرهنگی را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از دولت ها در کشورهای اسلامی هستند که ساختمان های بلند و فرودگاه های بزرگی احداث کرده اند تا از نظر ظاهر تاثیرگذار باشند لکن در بستر فرهنگی اقدامات چندانی برای حیات بخش بودن ندارند.

این استاد دانشگاه لاهور پاکستان گفت:بار اول است که به ایران سفر می کنم و از توجه به موضوعات فرهنگی در ایران بسیار متعجب شدم.   

تیمور رحمان اهل ایالت پنجاب و استاد فلسفه سیاسی، علوم سیاسی و موسیقیدان در رشته آواز در دانشگاه لاهور است.

در ادامه اسکندرشاه، مشاور اسبق وزیر امور خارجه پاکستان، اهل ایالت پنجاب و استاد دانشگاه لاهور در رشته های حقوق بین الملل، علوم سیاسی نیز حضور داشت.

وی به مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان اشاره کرد و برای نمونه سرود ملی پاکستان را که غیر از یک واژه مابقی کلمات آن به زبان فارسی است ذکر کرد.

وی که همچنین به زبان های فارسی و ترکی نیز مسلط است در خصوص اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در کنار توجه به مسائل محیط زیستی ابراز خرسندی و امیدواری کرد.

 کران بوت، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه در لاهور پاکستان که اصالتا اهل کشمیر است نیز هیات پاکستانی را همراهی می کرد.

وی توجه ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به محیط زیست و فضای سبز را قابل تقدیر دانست.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد توضیحاتی در خصوص وسعت، امکانات و اقدامات صورت گرفته در اراضی عباس آباد به ویژه به لحاظ فرهنگی در سالهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 22042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =