آیین پلاک‌کوبی هفت سردار شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص)

نامگذاری و آیین پلاک‌کوبی هفت سردار شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در معابر شهرداری منطقه ۶ با حضور معاون هماهنگ‌کننده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۶ و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نامگذاری و آیین پلاک‌کوبی هفت سردار شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در معابر شهرداری منطقه ۶ انجام شد. این مراسم با حضور سرهنگ عزیز حسنی معاون هماهنگ‌کننده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله(ص)، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶، معاونین شهرداری این منطقه، شریعت رئیس بنیاد شهید منطقه ۶ و ۷ و مصطفی باغبان از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم به صورت نمادین، خیابان شانزدهم غربی حد فاصل خیابان احمد قصیر و خیابان بیهقی به نام شهید احمد پاریاب نامگذاری شد.

رنجبریان: مسئولان باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ در این مراسم گفت: بنا بر اقدام شورای اسلامی شهر تهران در راستای پاسداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و سرداران لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) که در عملیات‌های مختلف فداکاری کردند، نامگذاری هفت سردار این لشکر صورت گرفت که منطقه ۶ به عنوان یکی از مناطق مرکزی شهر برای این نامگذاری انتخاب شد.

وی تصریح کرد: این نامگذاری‌ها به نام شهدا در طول سال و در راستای گرامیداشت یاد و مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.

رنجبریان تاکید کرد: تمام مسئولان باید ادامه دهنده واقعی راه شهدا باشند که خدمت خالصانه به مردم منطقه و رفع نیازها، مصداق ادامه این راه در شهرداری‌هاست.

سرهنگ حسنی: در هر جایگاهی، مدیون خون شهدا هستیم 

معاون هماهنگ کننده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری منطقه ۶ اقدام جهادی و انقلابی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا انجام داد.

سرهنگ پاسدار عزیز حسنی افزود: ما در هر جایگاهی که باشیم، مدیون خون شهدایی هستیم که این امنیت را برای ما به جا گذاشتند؛ باید با اقداماتی که انجام می دهیم، پاسدار خون شهدا بوده و در برابر آنها سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کوچکترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، یادآور شد: دشمنان در حال حاضر بیشتر از همه از این می‌ترسند که ما دست از دامان شهدا برنداریم و به دنبال این هستند که ما را از این فضا جدا کنند اما چنین اقداماتی موجب مانایی و پایداری انقلاب اسلامی خواهد شد.

تشکری هاشمی: فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون زندگی جاری باشد

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاع مقدس تنها رزم علیه دشمن و آزادسازی از دست دشمن متجاوز نبود، اظهار کرد: دفاع مقدس فرهنگ ایثار، شهامت، شجاعت و از خودگذشتگی به عنوان یک فرهنگ ملی بود.

وی افزود: اگر نامگذاری معابر را به نام شهدا انجام می‌دهیم به این دلیل است که می‌خواهیم نسلی که سالهای جنگ را تجربه نکرده با مراجعه به سوابق ایثار و فداکاری، با این فرهنگ آشنا شود که این اقدام کمترین کار برای معرفی شهدا به عنوان نماد ایثار و جهاد است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نامگذاری معابر بیش از اینکه برای معرفی شهدا باشد، برای شناخت فرهنگ دفاع، ایثار و شهادت از سوی جوانان برای دفاع از مرز بوم و ارزش های دینی است، تصریح کرد: نامگذاری معابر به نام شهدا حداقل کاری است که شورا می‌تواند انجام دهد و وظیفه شوراست. ما به دنبال این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنیم تا این فرهنگ در گوشت، پوست و استخوان ما جریان پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید به این اقدامات بسنده کرد، گفت: کتاب‌های درسی نیز باید این فرهنگ را منتقل کند چراکه تنها نامگذاری معابر به نام شهدا بی وفایی در حق آنها خواهد بود. فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون زندگی جاری و ساری باشد.

اقداماتی نظیر نامگذاری معابر به نام شهدا، جای تقدیر دارد

مصطفی باغبان از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در ادامه ضمن بیان خاطراتی از سردار شهید احمد پاریاب تاکید کرد: نامگذاری معابر به نام شهدا برای ما تنها یک کار نیست بلکه یک معجزه است که جای تقدیر دارد.

گفتنی است در ادامه نامگذاری ۶ معبر منتخب در نواحی ۳و ۵ منطقه ۶ به نام شهدا صورت گرفت.

در حدفاصل خیابان  احمد قصیر و خیابان بیهقی، خیابان‌های ششم غربی به نام سردار شهید علیرضا نوری، دهم غربی به نام سردار شهید اسماعیل قهرمانی، دوازدهم غربی به نام سردار شهید مجید رمضان و چهاردهم غربی به نام سردار شهید اکبر زجاجی نامگذاری و پلاک‌کوبی شد.

همچنین نامگذاری خیابان بیست و دوم حدفاصل قائم‌مقام تا خیابان سنایی به نام سردار شهید محمود شهبازی و خیابان بیست و چهارم حدفاصل قائم‌مقام و خیابان سنایی به نام سردار شهید سعید سلیمانی صورت گرفت.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 22047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =