عبور خط ۱۱ مترو از ۶ منطقه و تبادل مسافر با ۷ خط

خط ۱۱ مترو با گذر از ۶ منطقه پایتخت، عملاً بخش قابل توجهی از نیازهای حمل و نقلی مناطق جنوب، جنوب غرب و غرب تهران را پوشش داده و پای شبکه مترو را به شکلی پررنگ به این محدوده‌ها باز خواهد کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، یکی از خطوط جدیدی که اجرای آن در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت تکلیف شده است، خط ۱۱ است؛ خطی به طول ۳۲ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه که از سه راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت. خط ۱۱ به دلیل برخورداری از ۷ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو، به یکی از مهمترین و پرمسافرترین خط‌های این شبکه تبدیل خواهد شد.

"آرش خدابخش" مدیر مطالعات خطوط جدید در شرکت مترو تهران، با تایید مطالب عنوان شده گفت: خط ۱۱ مترو غیر از تاثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به شمار می‌آید چراکه امکان احداث ۳۰ مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده است.

 وی تصریح کرد: این خط در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ایستگاه داشته و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث برخوردار خواهد بود. ضمن اینکه بهره‌برداری از آن به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.

خدابخش در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به عبور خط ۱۱ از زیر محورهای شریانی مهم تهران اشاره کرد و گفت: قاعدتاً استفاده شهروندان از ایستگاه‌های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، می‌تواند بار ترافیک در بزرگراه‌های شهید رجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت ا... سعیدی، شهید لشکری، شهید فهمیده، جاده تهران-ورامین، فتح و شهید چراغی را کاهش دهد.

مدیر مطالعات خطوط جدید در شرکت مترو تهران در پایان گفت: اولویت نخست شروع عملیات اجرایی خط ۱۱ به بخش ایستگاه چیتگر تا ایستگاه عبدل آباد مربوط می‌شود که اخیراً تفاهمنامه‌ای هم با بخش خصوصی در مورد احداث آن منعقد شده است. در نهایت ساخت مسیر و ایستگاه‌های خط مذکور به ایجاد رینگ راه‌آهن ریلی زیرزمینی در بخش مهمی از شهر منجر خواهد شد که اتصال آن به سایر خطوط شبکه، تحولی محسوس در معادلات ترافیکی منطقه جنوب غرب پایتخت ایجاد خواهد کرد.

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 22055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =