اجرای ویژه برنامه «سیگار خاموش با اراده روشن» به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات

معاون اجتماعی منطقه ۱۷ گفت:به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات که از تاریخ ۴ الی ۱۰ خردادماه است، ویژه برنامه هایی با شعار "سیگار خاموش با اراده روشن" در سطح منطقه برگزار می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، علیمحمد متولیان گفت: توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش رفتارهای پرخطر و کاهش خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات که از تاریخ ۴ الی ۱۰ خردادماه است، ویژه برنامه هایی با شعار "سیگار خاموش با اراده روشن" جهت ارتقاء آگاهی عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات به ویژه سیگار، در سطح منطقه برگزار می شود.

متولیان اظهار کرد:در همین راستا  و به منظور فرهنگ سازی و آموزش سلامت جامعه با اولویت دانش آموزان و دانشجویان، برنامه هایی از قبیل تشکیل حلقه انسانی با حضور کودکان منطقه، برپایی کارناوال خودرویی همراه با برنامه شاد و مفرح ویژه کودکان در میدان ابوذر، راهپیمایی نمادین کودکان در خصوص عدم استعمال مواد دخانی با شعار «نه به سیگار» ، برگزاری کارگاه های آموزشی، استقرار ایستگاه سلامت در بوستان های منطقه، استقرار غرفه مشاوره و ارجاع جهت ترک دخانیات در بوستان های منطقه اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه هوشمند ارسال پیامک در حجم وسیع با موضوع مضرات استعمال دخانیات، برگزاری همایش منطقه ای، اجرای طرح شناسایی سفره خانه ها و قهوه خانه های فاقد عرضه قلیان، تقدیر از کسبه های فاقد عرضه دخانیات، طرح گفتگو در شهر با موضوع دخانیات، از دیگر برنامه های هفته بدون دخانیات در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 22058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =