نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه‌ای همچون چشم تیزبین مسئولان شهری است

رئیس شورای شهر تهران در بازدیدی که از نهاد راهبردی و پایش طرح های توسعه و عمران شهر تهران داشت، بیان کرد: نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری می تواند به مثابه چشم بصیر و تیزبین مسئولان شهری باشد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران طی بازدیدی که به همراه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه و عمران شهر تهران داشت، خطاب به کارکنان و مسئولان این مجموعه گفت: در این مجموعه می‌توانید با کار جهادی و عملکرد خوب خود چشم بصیر و تیزبین مسئولان شهری باشید.

وی در ادامه گفت: مجموعه شواری شهر در تصویب طرح تفصیلی جایی برای بازنگری دیده است تا هر زمان نیاز به اصلاح داشته باشد بتوان راه اشتباه را اصلاح کرد و این یکی از وظایف اصلی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه و عمران شهر تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: نهاد راهبری و پایش می‌تواند در عدالت سرانه های شهری از جمله سرانه فضای سبز، سرانه فرهنگی، سرانه ورزشی و... در تمامی مناطق شهر تهران با آمارگیری قابل استناد در رسیدن تمامی شهروندان به عدالت شهری کمک شایانی کند.

در ادامه محمد جواد خسروی پور سرپرست نهاد راهبری و پایش  به تشریح وظایف این نهاد پرداخت و افزود: یازده وظیفه برای «نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران» از جمله هدایت و راهبری تحولات فضایی، کالبدی و عملکردی شهر تهران در چارچوب طرح جامع مصوب شهر تهران، پایش دائمی و نظارت بر تحقق طرح های جامع، تفصیلی، موضوعی و موضعی، بازنگری و پیشنهاد اصلاحات مورد نیاز طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و هدایت و راهبری تهیه طرح های موضوعی و موضعی مصوب سند طرح جامع شهر تهران در نظر گرفته شده است که ما خود نیز باور داریم که در این خصوص مسئولیت سنگینی داریم.

وی در ادامه گفت: البته در این بخش بر زمینه سازی برای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و طرح های توسعه شهری از طریق تشکیل بانک اطلاعات یکپارچه طرح ها و انتشار آمار و اطلاعات هم تاکید شده است و با ایجاد چنین نهادی، دسترسی آزاد شهروندان به برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی فراهم خواهد شد.

خسروی پور اظهار داشت: ارکان نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران شامل شورای عالی، رییس و شورای تخصصی و اعضای شورای عالی نهاد هم متشکل از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورا، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تهران هستند.

در پایان حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز گفت: اگر چهار چوب مدونی در شهر تهران وجود نداشته باشد به دلیل تغییر شدید جمعیتی و مهاجرت بیش از حد و از لحاظ مرکزیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در پایتخت وجود دارد به مشکلات عدیده‌ای برخورد خواهیم کرد و در اینجا جایگاه نهاد راهبری و پایش می‌تواند در مرتفع ساختن مشکلات قبل از وقوع کمک بسیار مناسبی را برای شهر داشته باشد.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 22084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =