اختصاص اعتبار هزار میلیاردی برای ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در پایتخت

طرح اصلاحیه مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و آبرسانی تاسیسات آبی شهر تهران در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۹ رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در شصت و ششمین جلسه شورا گفت: گزارش اقدامات در حوزه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و آبرسانی تاسیسات آبی شهر تهران در جلسه شصت و چهارم ارائه و قرار شد نواقص تا پایان سال برطرف شود.

وی با بیان اینکه مصوبه با اضافه شدن مواردی اصلاح شد، اظهار کرد: تعرفه ها در این مصوبه مشخص شده و قرار شد ۱۶ نقطه مخزن نگهداری آب برای بوستانهای شهر تهران در زمان تنش آبی از محل تبصره سه صورت بگیرد که این نقاط از شهرداری دریافت شد. پنج میلیون متر مکعب برای چیتگر، قوچ و لویزان از محل تبصره سه اختصاص یافت و برای اولین بار این تفاهم نامه صورت می گیرد.

پیرهادی با اشاره به رفع هدررفت آب با تفاهم نامه با آب و فاضلاب تصریح کرد: بررسی دوره کیفی آبهای سطحی از لحاظ آلایندگی های میکروبی و شیمیایی نیز در سال ۱۴۰۱ بررسی و برطرف می شود و رفع معارضین تاسیساتی آب و فاضلاب برای پروژه های شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه ۴۶ مخزن آب اضطراری ایجاد شده بود که قرار شد افزایش پیدا کند، گفت: قرار شد ۱۰ مخزن برای ۱۰ بیمارستان درنظر گرفته شود. مناطق کمتر برخوردار برای ایجاد عدالت اجتماعی نیز در این راستا مورد توجه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی کانال ابوذر نیز با اعتبار آب منطقه ای انجام می شود، تصریح کرد: این کانال در برخی نقاط دچار شستشو شده که خطراتی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

پیرهادی از اختصاص هزار میلیارد ریال برای ایجاد تصفیه خانه محلی جهت آبیاری فضای سبز خبر داد و افزود: خرید و نصب شیرهای هیدراته نیز در این مصوبه لحاظ شد.

وی با بیان اینکه در زمینه تبصره ۱۶ همکاری با آب و فاضلاب صورت می گیرد تا به مدار اجرا برسد، اظهار کرد: امیدواریم در ذخیره آب اضطراری و صرفه جویی در مصرف آب و همچنین افزایش کیفیت آب در سطح شهر تهران اتفاق خوبی بیفتد.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 22113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =