بوستان‌های بدون دخانیات منطقه ۴ میزبان شهروندان است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ از فعالیت ویژه خانه های سلامت و اجرای برنامه های سلامت محور در چند بوستان به عنوان بوستان بدون دخانیات با شعار "اراده ها روشن، سیگارها خاموش" خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، اسمعیل قضات لو با اعلام شروع برنامه های سلامت محور از چهارم تا دهم خرداد مصادف با هفته بدون دخانیات گفت: اداره سلامت منطقه با هدف حساس سازی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود در حوزه استعمال دخانیات، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را از چهارم تا دهم خرداد ماه جاری در سرای محله ها، بوستان ها و مساجد منتخب برگزار می کند.
او در ادامه با اشاره به برنامه های هفته ملی بدون دخانیات گفت: این برنامه ها که به منظور  توانمند سازی مردم محلات در اصلاح  شیوه زندگی، کاهش رفتارهای پر خطر و ایجاد بستر لازم در جهت ترک استعمال مواد دخانی با برنامه هایی  شامل برپایی کلاس های آموزشی، نمایشگاه عکس، اجرای نمایش موزیکال، برپایی میز خدمت، اجرای مسابقه نقاشی، برپایی کارگاه آموزشی ویژه پرسنل نواحی و تقدیر از برگزیدگان مبارزه با استعمال دخانیات برگزار می شوند.
قضات لو همچنین از اجرای برنامه های هفته بدون دخانیات در چند بوستان به عنوان بوستان بدون دخانیات با برپایی میز خدمت شامل ارائه مشاوره، توزیع بروشور، اجرای مسابقه نقاشی، برپایی کارگاه آموزشی و جمع آوری پوکه های سیگار با مشارکت شهروندان به ویژه نوجوانان خبر داد.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ با تاکید بر اهمیت جلب مشارکت شهروندان در حوزه مبارزه با استعمال دخانیات در بوستان ها و اماکن عمومی منطقه گفت: شهروندان با شعار نه به دخانیات، در محوطه سرای محله گلشن و بوستان های الغدیر، نوفل لوشاتو و مبارک آباد پیاده روی کرده و پوکه های رها شده سیگار در سطح زمین را جمع آوری می کنند.
تقدیر از مروجین فرهنگ عدم استعمال دخانیات برنامه دیگری بود که قضات لو در پایان به آن اشاره کرد و گفت: در این برنامه ها از مالک فروشگاه بدون دخانیات در محله گلشن، جمعی از ترک کنندگان مواد دخانی، کادر درمانی کلینیک های ترک دخانیات و دبیران فعال محلات در امر مبارزه با استعمال دخانیات، تقدیر می شود.

انتهای پیام

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 22129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =