حسابرسی از شهرداری تهران در مرحله نهایی/پروژه‌های شهری در سامانه نظارتی رصد می‌شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اولین بار و با توجه به عقب ماندگی ارائه گزارشات حسابرسی شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در دوره گذشته، به صورت تجمیعی چهار ساله به سرعت در حال جمع‌‎بندی برای ارائه در صحن علنی شورا است و چیزی نمانده که جمع‌بندی آن انجام و در صحن ارائه شود.

محمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص عملکرد شهرداری تهران در تحقق بودجه سال گذشته با بیان اینکه اعتبار سال ۱۴۰۰ در ابتدا بیش از ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که کمتر از یک سوم بودجه تا زمان آغاز مدیریت شهری جدید محقق شده بود، اظهار کرد: پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت، مشخص شد که بودجه غیر واقعی نوشته شده و با واقعیت همخوانی نداشت. با توجه به این موضوع در آبان ماه، شهرداری بر اساس قانون یک لایحه اصلاحی ارائه کرد و شورا بودجه ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی را به تصویب رساند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با اینکه پیش‌بینی کارشناسان این بود که شهرداری حداکثر تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، خوشبختانه شهرداری در پایان سال توانست بیش از ۹۳.۱ درصد بودجه مصوب در این اصلاحیه را محقق کند و وصول درآمدها به ۳۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که عملکرد خوبی بود.

آخوندی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش ۲۵ درصدی عوارض شهرداری، تورم و مواردی از این قبیل، درآمد شهرداری به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد، خاطرنشان کرد: نگاه و اعتقاد شهرداری این است که بیش از این را می‌تواند محقق کند. اگرچه در دو ماه ابتدایی سال هنوز این اتفاق نیفتاده و درآمدها هنوز روی روال نیست که البته همه ساله به این شکل است و در ماه‌های آغازین درآمد به همین منوال محقق می‌شود و در ماه‌های بعد افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از اینکه شهرداری بتواند به درآمدی که شورا تصویب کرده برسد و حتی بیشتر از آن را محقق کند، یادآور شد: در طول مسیر نظارت کامل بر عملکرد شهرداری خواهیم داشت همانطور که در این دو ماه گزارشات را ماهانه دریافت کردیم و از این پس نیز جلساتی را با شهرداری خواهیم داشت، نواقص را تذکر خواهیم داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عوارض شهرسازی و ارزش افزوده منابع درآمدی شهرداری به شمار می‌روند، گفت: احتمال می‌رود در زمینه ارزش افزوده بر اساس آنچه در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، درآمدها بیش از آنچه که در بودجه دیده شده محقق شود.

آخوندی همچنین تصریح کرد: با توجه به مصوبات شورا در پایان سال قبل و برنامه‌ریزی ساخت مسکن در کشور و به تبع آن در تهران، پیش‌بینی می‌‎شود با توجه به روش ساخت و ساز در چارچوب طرح تفصیلی درآمدها بیش از آنچه که مصوب شده بود حاصل شود.

وی با بیان اینکه در نظارت بر بودجه، سامانه نظارتی تهیه شده و تمام پروژه‌های سطح شهر به طور مرتب نظارت می شود، تأکید کرد: به طور مثال گزارشات نظارتی حاصل از این سامانه که مربوط به سال ۱۴۰۰ است به زودی در شورا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 22162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =