نمایش فیلم‌های «سینمای مقاومت» در خانه‌موزه استاد انتظامی

به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر، سه فیلم منتخب سینمای مقاومت با حضور عوامل هر فیلم،اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی،  سه فیلم «یدو»، «موقعیت مهدی» و «آبادان ۱۱۶۰» در خانه موزه استاد انتظامی با حضور عوامل سازنده فیلم و منتقدان، اکران و نقد و بررسی می شود.

این برنامه از بسته برنامه‌ای «خرمشهرها در راه پیش است» و به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک، طی سه هفته و در روزهای دهم، هفدهم و بیست و چهارم خردادماه در خانه موزه استاد انتظامی اجرا خواهد شد.

نخستین اجرای این برنامه سه شنبه، دهم خرداد با نمایش فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری و با حضور عوامل فیلم از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد. عباس کریمی نویسنده و منتقد سینما، در این برنامه به عنوان منتقد حضور خواهد داشت و پس از نمایش فیلم، به نقد و بررسی آن می پردازند.

«یدو» که شش سیمرغ بلورین از سی و نهمین دوره جشنواره فجر در بخشهای بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمبرداری، صدابرداری، صداگذاری و نقش اول زن را از آن خود کرده است، داستان زندگی یدو و خانواده‌اش در ماه‌های ابتدایی جنگ تحمیلی و حصر آبادان است؛ پسر نوجوانی که همراه با خانواده‌اش در آبادان مانده‌اند و برای تأمین مواد غذایی دچار مشکل شده‌اند. یدو تلاش می‌کند مادرش را به رفتن از آبادان راضی کند. او بالاخره موفق می‌شود؛ اما هنگامی که برای رفتن از آبادان سوار لنج می‌شوند و لنج حرکت می‌کند و خیال یدو بابتِ رفتن خانواده‌اش از آبادان راحت می‌شود، خود را در آب می‌اندازد و برمی‌گردد تا از شهر و کشورش دفاع کند.

برای تماشای این فیلم می‌توانید به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو (به سمت غرب) روبه‌روی بلوار کاوه، کوچه شهید احمدی، پلاک ۲۸، خانه‌موزه استاد انتظامی مراجعه کنید. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای فرهنگسرای ملل یا صفحات مجازی فرهنگسرا به نشانی Melal.farhangsara مراجعه فرمایید یا با تلفن ۲۲۳۹۳۱۴۴- خانه‌موزه استاد انتظامی تماس بگیرید.

انتهای پیام 

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 22185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =