بازنگری قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منتظر قانون هستند و نمی‌توانند در انتظار باشند که به دوره‌های آینده موکول شود، گفت: قانون نظام مهندسی ده‌ها بار رفت و آمد داشته و بازنگری صورت گرفته و آخرین بازنگری به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اقبال شاکری در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نتیجه تصمیمات شورای شهر بلافاصله در سطح شهر احساس می شود، اظهار کرد: این در حالیست که تصمیمات مجلس در جامعه دیرتر احساس می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بررسی اسناد حادثه متروپل خاطرنشان کرد: نبودن عزم راسخ در کسانی که از این حادثه مطلع بودند، دلیل این حادثه است. می گویند خلا قانونی وجود ندارد. مگر نمی توانیم با همکاری این خلا را برطرف کنیم؟ به راحتی می توانستیم این کار را انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه خرد جمعی در مسکن مهر از سال ۸۹ تا ۹۲ نتیجه بخش بود، یادآور شد: تمام افراد ذیربط در تمام جلسات سر پروژه حاضر بودند. تمام اتوماسیون اداری طی شده اما جهت اطلاع بوده است. تمام کسانی که رونوشت ناظر برجسته سازمان نظام مهندسی به آن ها رسیده و کاری نکردند مقصر هستند. تمام آنها این رونوشت را دریافت کردند. ناظر شجاعی که زیر بار فشار مالک زیاده خواه و فضای روانی موجود در شهر که این طرح باید جلو برود، قرار گرفت، کنار کشید.

شاکری با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های کشور به خوبی و توسط مهندسان برجسته ساخته شده است، تصریح کرد: تعداد معدود این اتفاقات هم برای ما قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: باید اتفاق نظر داشته باشیم و باید هماهنگی صورت بگیرد. قانون نظام مهندسی ده ها بار رفت و آمد داشته و بازنگری صورت گرفته و آخرین بازنگری به زودی انجام خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه مردم منتظر قانون هستند و نمی توانند در انتظار باشند که به دوره های آینده موکول شود، گفت: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها اصلاح و کمیسیون ها منتفی شده اند و این موضوع در دستور کار صحن قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: مقاومت سنگینی در زمینه اصلاحات فنی و مهندسی وجود دارد. تقاضای ما این است که به خاطر مردم کمک کنیم تا فضای کار کارشناسی ایجاد شود. دو پایه اصلی این اتفاقات در مجلس در دستور کار بررسی قرار دارد. تا سه هفته آینده این طرح وارد صحن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر مدیریت یکپارچه شهری گفت: تمام خدمات دهندگان باید تحت یک ضلع باشد و شهردار بتواند پاسخگو باشد که این موضوع نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است. برای ساخت، نگهداشت و بازرسی ایمن در دستور کار عملیاتی قرار می گیرد که همکاری ها در آن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 22245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =