گرامی‌داشت دهه کرامت با اجرای برنامه‌های «در سایه ماه و خورشید»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بسته‌برنامه «در سایه ماه و خورشید» به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بسته‌برنامه «در سایه ماه و خورشید» به همین مناسبت خبر داد و گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه با ۲۲۶ اجرا تدارک دیده شده است و تقویت ارتباط عاطفی مردم با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تکریم نقش و جایگاه دختران در خانواده و جامعه، معرفی و تکریم امامزادگان شهر تهران و ترویج حیا در جامعه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: جشن‌های بزرگ خواهرها و برادرها با عنوان «در سایه ماه و خورشید» اصلی‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت است که در مناطق ۱، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد شد و نقالی، حضور خادمان حرم رضوی، اجرای موسیقی، سخنرانی کارشناس، مسابقه فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی از بخش‌های آن است. دو ایستگاه فرهنگی نیز در میدان ولی‌عصر(عج) و میدان راه‌آهن برپا شده و ضمن توزیع شربت و چای توسط گروه‌های جهادی، به اجرای برنامه‌هایی مانند سرود دانش‌آموزی و مداحی در طول دهه کرامت خواهند پرداخت.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی امام رضا(ع) عنوان کرد: در این جشنواره که از ۱۷ تا ۲۱ خرداد در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود، گروه‌های نمایشی به اجرای نمایش خیابانی می‌پردازند و بر اساس نظر هیئت‌داوران به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. ویژه‌برنامه «محفل دوست» شامل جشن «پاکدخت» در یک مدرسه دخترانه، «نسیم مهربانی» با غبارروبی از آستان امامزادگان و اماکن متبرکه و «گوهر گیتی» برگزاری رادیو پارک با مشارکت بسیج و شهرداری منطقه ۴ و جشن «با کریمان» در منطقه ۱۲ نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: در ویژه‌برنامه «مترو آوا» گروه‌های سرود دانش‌آموزی با حضور در تعدادی از ایستگاه‌های مترو به اجرای سرود با موضوع دهه کرامت می‌پردازند. ویژه‌برنامه تجلیل از دختران فعال و نخبه در حوزه فرهنگ با عنوان «دخترانه» نیز به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر پنجشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دومین رویداد فرهنگی «مدآرا» با هدف شناسایی و تقویت جریان‌های فرهنگی فعال در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی امسال برگزار می‌شود و در ایام دهه کرامت فراخوان آن منتشر می‌شود و شامل برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی حضوری و مجازی و همچنین دومین جشنواره مد و لباس «مدآرا» است که تا پایان شهریور ماه و در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: در قالب بسته محتوای مجازی «در سایه ماه و خورشید» هر یک از فرهنگ‌سراها یک محصول مجازی تولید و منتشر می‌کنند و یک قطعه ویدئوکامنت با عنوان «نشان» نیز شامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تولید و منتشر می‌شود. همچنین ۹۲ برنامه محله‌ای منطقه‌ای در سطح شهر تهران برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

دهه کرامت چهارشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ۲۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام 

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 22260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =