بازار تهران محور است و برای نظام موضوعیت دارد

فرماندار تهران در جلسه ایمنی بازار با تأکید بر نقش محوری بازار تهران برای نظام، خواستار تهیه گزارشی از مجموع معضلات این مجموعه در حوزه ایمنی و ارائه آن به دولت برای تصمیم‌گیری‌های اساسی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز سه‌شنبه ۹ خردادماه، سومین جلسه یکپارچه ایمنی بازار تهران با حضور قاسم محمد طهرانی، معاون استاندار و فرماندار تهران، مرتضی تورک، معاون دادستان تهران، حسین نظری، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مدیریت بحران استان تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نوسازی شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، قرارگاه ثارالله، سرکلانتری هفتم نیروی انتظامی منطقه ۱۲، اتاق اصناف تهران، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تهران، ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (قدس‌السره)، شرکت گاز منطقه ۲ شهر تهران، منطقه برق خیام، آبفای ناحیه بهارستان و منتخبین اهالی و کسبه بازار در سالن جلسات شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بررسی وضعیت سرای اتفاق، سرای کنی، املاک میراثی، تأمین گاز بازار، ایستگاه ۷ آتش‌نشانی و حاملان چرخ‌دستی‌های بازار تهران، موضوعاتی بودند که در دستور این جلسه قرار داشتند.

در این جلسه طهرانی، فرماندار تهران با اشاره به بافت متراکم و فرسوده بازار تهران بر وجود عزم جدی برای حل مشکلات ایمنی در این مجموعه تأکید کرد و گفت: معضلات پیش‌رو مانند وجود چاه‌های جذبی، تأمین گاز و... موضوعاتی به‌هم‌پیوسته‌اند و باید دنبال راهکاری عملی برای رسیدگی به این موضوعات بود.

وی با تأکید بر نقش محوری بازار تهران برای نظام، خطاب به حاضران در جلسه، خواستار تهیه گزارشی از مجموع معضلات این مجموعه در حوزه ایمنی و ارائه آن به دولت برای تصمیم‌گیری‌های اساسی شد.

یزدی، شهردار منطقه ۱۲ نیز ضمن بیان این مطلب که حل مشکلات بازار بدون بسیج همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ممکن نیست، بیان کرد: شهرداری منطقه با برگزاری مستمر این جلسات به صورت دو هفته‌یک‌بار تلاش دارد برای اولین‌بار به راهکاری عملی در این زمینه دست یابد.

در این جلسه، در مورد وضعیت سرای اتفاق مصوب شد مالکین، طی ۷۲ ساعت در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک تشکیل پرونده دهند و نسبت به اخذ تأییدیه‌های لازم از اداره میراث فرهنگی، سازمان آتش‌نشانی، اداره برق و سازمان نظام مهندسی اقدام کنند؛ همچنین با همکاری اداره اوقاف طی ۷۲ ساعت نسبت به تعیین تکلیف متولی سرای کنی اقدام شود و سپس متولی سرای کنی طی ۷۲ ساعت نسبت به تشکیل پرونده در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک و اخذ تأییدیه‌های لازم از اداره میراث فرهنگی، سازمان آتش‌نشانی، اداره برق و سازمان نظام مهندسی اقدام کند؛ دیگر اینکه در مورد سرای سیگارچی، مصوب شد ضمن معرفی مهندس ناظر ذی‌صلاح طی ۲۴ ساعت توسط اداره اوقاف، شهرداری منطقه، مجوز سبک‌سازی سقف سرا را طی ۷۲ ساعت ابلاغ کند.

در مورد وضعیت املاک میراثی نیز مقرر شد اداره میراث فرهنگی حداکثر طی ۱۰ روز، نقشه وضعیت املاک میراثی محدوده بازار را با ذکر جزییات (امکان تخریب و نوسازی، تعداد زیرزمین‌های قابل احداث در صورت تخریب و نوسازی، مرمت، تجمیع و تفکیک) تهیه کند.

تهیه نقشه وضع موجود تأسیسات دفنی محدوده بازار تهران توسط شرکت‌های خدمات‌رسان و ارائه آن به اداره گاز، همچنین امکان‌سنجی تهیه نقشه‌ها و پیشنهادات اجرایی شبکه گازرسانی بازار تهران توسط اداره گاز پس از اخذ نقشه وضع موجود تأسیسات دفنی از دیگر مصوبات این جلسه در مورد تأمین گاز بازار بود.

در ادامه اداره اوقاف استان تهران موظف شد در مورد امکان توسعه و ایمن‌سازی ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی که از املاک موقوفی به شمار می‌رود، نظر مثبت خود را به سازمان آتش‌نشانی و شهرداری منطقه به صورت مکتوب اعلام کند؛ همچنین مقرر شد مشخصات زمین‌های محدوده بازار که در تملک شهرداری‌اند، به سازمان آتش‌نشانی اعلام شوند تا در صورت تأیید سازمان برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در نظر گرفته شوند.

به منظور ساماندهی حاملان بار در محدوده بازار نیز مصوب شد از ظرفیت شرکت‌های ذی‌صلاح برای ایجاد پوشش یکدست، الصاق پلاک، ایجاد بسترهای نرم‌افزاری به منظور ردیابی بار و تعداد سرویس‌های انجام‌شده و... با رعایت ضوابط و مقررات استفاده شود.

جلسات ایمنی بازار تهران از این پس هر دو هفته یک‌بار، روزهای سه‌شنبه، ۸ صبح با حضور فرماندار تهران در شهرداری منطقه ۱۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 22276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =