عدم رعایت حداقل ضوابط فنی در ساختمان متروپل

به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها، رعایت نکردن حداقل ضوابط فنی در ساختمان متروپل آبادان باعث ریزش آن شد.

به گزارش شهر، کوروش حصیرباف رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها  که به همراه رئیس شورای عالی استان ها و تیم کارشناسی همراه روز پنجشنبه در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور داشت با بیان اینکه حادثه متروپل قلب همه مردم ایران به درد آورد، گفت: قصور در این حادثه، در حوزه اجرایی و فنی بوده است و در هنگام اجرا نکات فنی رعایت نشده است.

وی افزود: سازه در اتصال تیر به ستون، اتصال سقف‌ها و همچنین کیفیت عمل آوری بتن دچار مشکل بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در مراحل کار، دستگاه مشاور و یا ناظران این پروژه باید این کوتاهی و قصورها را اعلام می‌کردند که متأسفانه این چنین نشده است.

حصیرباف یادآورشد: جوش‌هایی که در ستون‌ها استفاده شده، استاندارد نبوده و تکیه گاه‌ها نیز ایراد داشته که همه این موارد نشان دهنده آن است که مسائل فنی در ساخت متروپل رعایت نشده و نباید اجازه داده می‌شد ساختمان در ۱۱ طبقه اجرایی شود.

وی تاکیدکرد: در هنگام اجرای ساخت سازه، شهرداری و شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله مسکن و شهرسازی که وظیفه نظارت عالیه را دارند باید بر مراحل ساخت این سازه را نظارت می‌کردند و از ادامه کار غیرفنی ساختمان جلوگیری می‌شد.

حصیرباف با بیان اینکه باید بررسی شود برای ساخت طبقات اضافه مجوز کمیسیون ماده پنج دریافت شده یا خیر که این هم جزئی از تخلف بوده است؛ اگر تخلف بوده شهرداری باید مانع ساخت طبقات اضافه می‌شد، گفت: بر اساس قانون در این حجم کار باید تیرآهن‌های چنین ساختمانی در کارخانه تولید، برش کاری و آزمایش شود اما ظاهر ساختمان نشان می‌دهد که برای جوشکاری از مهارت‌ فنی استاندارد استفاده نشده و حتی در بخش‌هایی نیز جوشکاری انجام نشده است.

منبع: فارس

پایان پیام/

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 22371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =