بهره‌مندی از ظرفیت مساجد،پایگاه‌های بسیج و گروه‌های مردمی در برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه های فرهنگی، آئینی و مذهبی بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) شهرداری تهران را شرح داد.

محمدحسن جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای جدید مدیریت شهری، ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای استفاده عموم شهروندان تهرانی، در دو بخش حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و سطح شهر تهران از تاریخ دهم خردادماه آغاز و تا  ۱۵ خرداد ادامه دارد.

وی با پرداختن به دو محور ویژه برنامه های حرم مطهر در پردیس های فرهنگی و برنامه های مناطق ۲۲گانه شهر تهران، افزود: این برنامه‌ها با اهداف تبیین دیدگاه حضرت امام(ره) نسبت به مردم و جایگاه آنان در نظام اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور ادامه راه این عزیزان در گام دوم انقلاب اسلامی، گسترش و اشاعه سیره علمی و عملی حضرت امام خمینی(ره)و احیاء مبانی و اصول رفتار و سبک زندگی ایشان و... اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر فراهم شده و از ظرفیت و مشارکت حداکثری مساجد، پایگاه های بسیج، گروه های خودجوش و مردمی و سراهای محلات در برگزاری تمامی برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

آغاز پویش فرهنگی-رسانه ای «مردمِ امام(ره)»

وی با اشاره به اینکه اولین محور بزرگداشت ارتحال امام اجرای برنامه های متنوع در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است،بیان کرد: از روز ۱۰ تا ۱۴ خرداد اجرای پویش فرهنگی-رسانه ای مردمِ امام(ره) در خصوص وصیت نامه حضرت امام(ره)، سخنان آن حضرت و مقام معظم رهبری، تبیین پویش مردمِ امام(ره)، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی در کنار ویژه نامه روزنامه همشهری در قالب پادکست،کلیپ، موشن، پوستر، تیزر،انیمیشن، اینفوگراف و... تولید و منتشر خواهد شد.

جعفرزاده با تاکید بر فضاسازی شهری در این ایام خاص با تولید طرح های مناسب هم راستا با پویش مردمِ امام(ره) یادآور شد: از دیگر برنامه های شهرداری در سطح شهر برپایی جلسات سخنرانی و نشست های علمی، محافل قرآنی و مراسم شب شعر و خاطره درخصوص معرفی شخصیت والای حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نمایشگاه عکس، خطاطی و... با موضوع معرفی سیر تاریخی زندگانی و ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره)در مساجد، پایگاه های بسیج، سراهای محلات و گالری ها، پخش فیلم های مستند همراه با تحلیل از زندگی نامه و مبارزات حضرت امام(ره)، مسابقات کتابخوانی و بازخوانی و اجرای سرودهای حماسی در میادین و معابر اصلی شهر تهران است.

برپایی پردیس های فرهنگی در حرم مطهر امام(ره)

وی با بیان اینکه محور دوم برنامه ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۳و۱۴ خرداد برگزار می‌شود، تاکید کرد: ویژه برنامه های حرم مطهر در پردیس های فرهنگی مردم امام(ره) در چهار پهنه اجرا و غرفه‌های دهه کرامت، خلاقیت و سرگرمی، علمی و رسانه های دیجیتال برپا خواهد شد. فیلم ها و مستندات تاریخی از وقایع انقلاب اسلامی و دوران مبارزات حضرت امام(ره) نیز از  ۱۵خرداد ۱۳۴۲تا زمان رحلت پخش می‌شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: در پردیس های فرهنگی مردم امام(ره) نمایشگاه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه کتاب آثار حضرت امام(ره) و کتاب های تقریظ شده مقام معظم رهبری، عکس و محصولات قرآنی و هنری، دستاوردهای انقلاب اسلامی، کاریکاتور از چهره‌ها و سران منفور استکباری با حضور هنرمندان صاحب اثر و... دایر است و برنامه‌های خلاقانه و جذاب مذهبی، آئینی و فرهنگی-هنری دیگری نیز در طی این مراسمات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 22378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =