تبدیل سازمان زیباسازی از یک سازمان صرفا تجاری به یک سازمان فرهنگی در مدیریت جدید شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری، تبدیل سازمان زیباسازی از یک سازمان صرفا تجاری و تبلیغاتی به یک سازمان فرهنگی است و این رویکرد را می‌توان تحولی مناسب برای این سازمان دانست.

به گزارش  شهر، نرگس معدنی‌پور ضمن بازدید از واحدهای مختلف مجموعه سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نزدیک با روند فعالیت‌های این سازمان آشنا شد.

وی در جلسه مشترک با مدیران این مجموعه گفت: مدیریت شهری جدید  بعد از یک دوران غیرفعال و منفعل که بخشی از آن به دلیل شیوع بیماری کرونا بود، مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفت تا شهر را در ابعاد مختلف فعال کرده و به عبارتی پویایی را به شهر بازگرداند بنابراین هم‌اکنون، وقت رفع عقب‌ماندگی‌ها است و نباید زمان را از دست داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوران پساکرونا قرار داریم و فعالیت‌هایمان باید با نگاه تحولی از سر گرفته شوند؛ هر چند این کار بسیار سختی است اما شهروندان توقع بالایی از ما دارند و ما باید به انتظارات مردم توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور پیشکسوتانی همچون آقایان چمران، سروری در شورای شهر کیفیت مدیریت شهری را ارتقا داده و همین موضوع باعث شده تا مردم هر روز چشم انتظار حرکتی جدید در شهر باشند، ادامه داد: اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر تهران عموماً در ساختار اجرایی شهرداری حضور داشته‌اند و کاملا این حوزه را می‌شناسند به همین دلیل راضی نگه داشتن نمایندگان مردم از شهرداری کار سختی خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سازمان زیباسازی را ویترین شهر و شهرداری دانست و بیان کرد: اقدامات مدیریت شهری از طریق زیباسازی معرفی می‌شود؛ اگر این حوزه به درستی ماموریت‌های خود را به انجام برساند مدیریت شهری آنطور که شایسته است به مردم معرفی می‌شود بر همین اساس زیباسازی نقش موثری در مدیریت شهری دارد.

وی یادآورشد: سازمان زیباسازی باید در فعالیت‌های خود رویکردهای فرهنگی و اجتماعی را ساری و جاری داشته باشد؛ زیباسازی هم‌اکنون در مسیر درستی قرار گرفته و افق قابل قبولی برای آن ترسیم شده است.

معدنی‌پور تاکید کرد: استفاده از تجربه و نیروی جوان در این سازمان نقطه قوت است چرا که این سازمان نیاز به خلاقیت و نواوری دارد و در عین حال نیاز به تدبیر و درایت با استفاده از نیروهای با تجربه دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم پیامی را از سوی مدیریت جدید شهری به مردم برسانیم و خدمات ارائه شده را به نمایش بگذاریم باید از طریق سازمان زیباسازی بیان شود؛ مردم منتظرند ببینند مدیریت جدید در حوزه شهری چه کرده، در این بین ما باید واقعیت‌ها را بیان کنیم؛ ما باید بگوییم در چه مسیری قرار داریم و چگونه انجام وظیفه می‌کنیم؛ با این رویکرد ما خود را در معرض نقد قرار می‌دهیم تا مردم مشارکت بیشتری را داشته باشند و ما را در ادامه مسیر همراهی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رسالت سازمان زیباسازی، زیبا کردن شهر است، افزود: در دوران پس از کرونا جامعه نیازمند شاداب‌سازی است؛ سازمان زیباسازی باید با پیام‌های زیبا و اکران‌های عمومی خود که با نگاه فرهنگی و هنری طراحی شده‌اند در تغییر روحیه مردم به ایفای نقش بپردازد.

وی از سازمان زیباسازی خواست تا بنا به نیاز امروز جامعه با استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه نسبت به کاهش عوامل مخاطره‌آمیز شهری و همچنین ایفای نقش در حوزه‌های ترویج سبک اسلامی ایرانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت جمعیت، ارتقاء کیفیت زندگی ، تقویت هویت  دینی، ملی، انقلابی و... بپردازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 22386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =