اجرای۴ پروژه محیط زیستی در منطقه دو

شهردار منطقه دو از اجرای ۴ پروژه محیط زیستی  و برنامه ریزی برای استقرار مدیریت سبز در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی با  اشاره به اینکه  رشد زندگی شهرنشینی محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده است، گفت:مدیریت شهری منطقه در تلاش است با اجرای پروژه هایی همچون احداث تصفیه خانه فاضلاب ونیروگاه های خورشیدی گامی در راستای حفاظت از محیط زیست و مصرف منابع انرژی بردارد.
وی افزود: با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی شهر و همچنین ضرورت آبیاری فضای سبز، احداث تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی در بوستان نهج البلاغه و مرکز تولیدات گل و گیاه  با بهره‌گیری از تکنولوژی داخلی طراحی و در حال ساخت است.
صالحی گفت:  در تداوم اقدامات زیست محیطی و با هدف استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نصب نیروگاه  خورشیدی در ساختمان‌های منطقه پیش‌بینی و درحال اجرا است. چنانچه اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰کیلو وات درساختمان منطقه بهره برداری شد و عملیات اجرایی نیروگاه ۶ کیلو واتی در ساختمان معاونت فنی و عمران و ستاد مدیریت بحران  آغاز شده است. 
شهردار منطقه دو با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: بدین منظور، کارگاه های آموزشی با مشارکت کانون های محیط زیست در سرای محلات  در حال برگزاری است.
وی همچنین به برنامه ریزی  برای اجرای مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: در همین راستا مدیریت منطقه در صدد است تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ایران در زمینه مدیریت مصرف منابع و انرژی و مدیریت سبز حرکت کند.
 

انتهای پیام

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 22463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =