لزوم پیگیری اجرای طرح نظارت جامع مردم، محلات و مسئولین در منطقه ۱۹

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران طی بازدید از منطقه ۱۹ بر پیگیری اجرای طرح نظارت جامع مردم، محلات و مسئولین (نجم) در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۹، در بازدید از منطقه که با همراهی شهردار منطقه، معاونین و مدیران شهری همراه بود مهدی اقراریان ضمن بازدید از محل ساماندهی بازار دستفروشان خلازیر، اجرای این طرح را در راستای ایجاد نظم و آرامش برای فروشندگان و خریداران با اهمیت عنوان کرد.
او سپس در محل احداث بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان حضور یافت و وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی و این اقدام را قابل قبول ارزیابی کرد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ناحیه سه ضمن بررسی مشکلات و معضلاتی چون ساخت و ساز غیر مجاز، اراضی اوقافی و مسائل شهرسازی در این محدوده گفت: پیگیری خواهیم کرد تا اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در خصوص اراضی موقوفه مروی با توجه به رأی دیوان عدالت اداری انجام شود.
در این بازدید این مسئول ضمن گفتگوی تلفنی با فرماندهان ارشد انتظامی استان تهران خواستار همکاری هرچه بیشتر و موثرتر نیروی انتظامی و شهرداری در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در شهرداری شد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین خواستار همکاری موقوفه با شهرداری در موضوع مسکن استطاعت پذیر و تعیین قدر و سهم شهرداری به صورت املاک شد و بیان کرد : امید است واگذاری این واحد های مسکونی با اولویت افراد دارای مشاغل سخت به‌ویژه آتش نشانان صورت پذیرد.
مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در ادامه تصویب طرح باز آفرینی ناحیه سه و استفاده موثر از عرصه های نا کار آمد با تغییر کاربری را از اقدامات مهم مدیریت شهری دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح رفع مغایرت کاربری‌های موجود شکل گرفته، ساماندهی عرصه‌های ناکارآمد، تامین خدمات برای شهروندان، جلوگیری از روند گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی، تفکیک غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی است.

انتهای پیام 

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 22467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =