از رفع معضلات ترافیکی با اصلاح هندسی دوربرگردان‌ها تا اختصاص بخشی از پساب فاضلاب اکباتان به آبیاری فضای سبز

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بیان کرد: یکی از پروژه‌های شهرداری، اصلاح هندسی بسیاری از دوربرگردان‌هاست که باعث ایجاد ترافیک شده‌اند و با این اقدامات، مسیرهای مردم کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح ۳۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۵  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های مناطق ۲۲گانه در سطوح مختلف دسته‌بندی شده که برخی از آنها در سطح منطقه‌ای بوده و بخشی دیگر نیز کاربرد فرامنطقه‌ای دارند.

وی افزود: پروژه‌های مترو و بزرگراه فتح در جنوب شرقی تهران از پروژه‌های آینده است که می‌تواند گره‌گشایی از کار مردم را به دنبال داشته باشد. 

نظری ادامه داد: برخی از خدمات مانند آراستگی شهر، خدمات روزمره اما برخی از پروژه‌ها مانند پروژه شهید شوشتری در شرق تهران و اتصال میدان سپاه به بزرگراه آزادگان، خدمات کلان است. همچنین یکی از پروژه‌هایی که به صورت پراکنده انجام می‌شود اصلاح هندسی بسیاری از دوربرگردان‌هاست که باعث ایجاد ترافیک شده‌اند که با اصلاح آنها مسیرهای مردم کوتاه‌تر می‌شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه با بودجه‌های محدود شهرداری، انتظار مردم برآورده نمی‌شود، گفت: حل این مسئله نیاز به رویکرد جدید با حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت آنها دارد که این پروژه‌ها در آینده اعلام می‌شود.

وی در ادامه در خصوص مشکلات زیست‌محیطی پروژه شهید شوشتری و رفع آنها توضیح داد: این پروژه در برنامه است و مواردی مانند رفع معارض، حل مشکلات زیست‌محیطی و تامین اعتبار آنها انجام می‌شود.

بخشی از پساب فاضلاب اکباتان به آبیاری فضای سبز اختصاص می‌یابد

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به افتتاح ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر  ۳۸ میلیارد تومان گفت: تصفیه‌خانه کن یکی از این طرح‌ها بود که با این کار از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود و این میزان تا سه برابر قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه پروژه مجموعه ورزشی شهدای کن از دیگر پروژه های مهم است که مشکلات آن مرتفع و به مردم منطقه تقدیم شد، خاطرنشان کرد: سرای محله اکباتان نیز که ساختمان آن فرسوده شده بود از ابتدای فروردین تا امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ علاوه بر این احداث مسیر دوچرخه سواری، بهسازی ترافیکی و توسعه محله‌ای از دیگر پروژه‌های افتتاح شده به شمار می‌رود.

وی درخصوص پروژه قابل افتتاح در ماه‌های آینده در منطقه ۵ توضیح داد: پروژه مهم استفاده از پساب فاضلاب اکباتان و تصفیه‌خانه این محله را در برنامه داریم و توافقی با شرکت آب و فاضلاب داشتیم که بخشی از آن پساب برای آبیاری فضای سبز اکباتان در اختیار منطقه ۵ قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 22503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =