توانمندسازی محلات کم‌برخوردار مستلزم هم‌افزایی و هماهنگی سازمان‌های ذیربط است

نخستین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار منطقه ۲ با حضور دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، شهردار منطقه، مسئولین و نمایندگان نهادهای ذیربط و جمعی از سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی شهردار منطقه با اشاره به اینکه با تشکیل شورای هماهنگی توانمندسازی محلات کم برخوردار ظرفیتی ایجاد شده است تا با برنامه ریزی هدفمند در این مسیر گام برداریم،گفت: منطقه دو یکی از مناطق برخوردار پایتخت است، اما هنوز محلاتی در این منطقه وجود دارد که به دلایل متعددی از جمله  مشکلات کالبدی و نبود زیرساخت های شهرسازی برای توسعه محلات، وجود املاک موقوفه فاقد سند و ... به عنوان محله کم برخوردار شناخته شده است.
وی افزود: طرح توانمندسازی این محلات نیازمند تلاش و هماهنگی همه سازمان ها و نهادهای ذیربط است و به طورحتم می توان با برنامه ریزی هدفمند و هم افزایی نهادها و همچنین سازمان های مردم نهاد گام موثری در این مسیر برداشت.
شهردار منطقه دو با تاکید بر بهره مندی از مشارکت شهروندان در این طرح گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه باید از پتانسیل ها به عنوان محرک اشتغال استفاده کرده و موانع توسعه را برطرف کنیم.  
صالحی افزود: مدیریت شهری منطقه در راستای مسئولیت اجتماعی خود در بحث توانمندسازی بانوان نیز برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است.
پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور نیز  در این نشست با بیان اینکه طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ با دستور مقام معظم رهبری آغاز و با حمایت و همکاری سه قوه به مرحله اجرا در می‌آید، گفت:  مسائل مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت مهمترین محورهای فعالیت طرح توانمندسازی محلات کشور است و  با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی ،دسته بندی و با برنامه ریزی مدون نسبت به  رفع آنها اقدام می شود.
وی  با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش بر عهده دارند، ادامه داد: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند ضمن پرهیز از موازی کاری و با مشارکت شهروندان و ذینفعان محلی در شناسایی مشکلات، باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت و ایجاد توسعه انجام دهند.

 انتهای پیام

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 22510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =