۹۰ درصد پلاک‌های داخل طرح تعریض خیابان شوش و محله طیب از طرح خارج شدند/ امکان نوسازی برای املاک خارج شده از طرح

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازبینی و بازطراحی طرح ادامه خیابان شوش، حد فاصل ۱۷ شهریور تا خاوران از خارج شدن حدود ۹۰ درصد پلاک های داخل طرح، از طرح و امکان نوسازی و ساخت و ساز برای این املاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی، عضو شورای ششم شهر تهران در حاشیه افتتاح پروژه های شهری منطقه ۵ تهران از بازبینی و بازطراحی طرح توسعه خیابان شوش، حدفاصل ۱۷ شهریور تا خاوران توسط معاونت معماری و شهرسازی و تصویب طرح جدید در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح کردند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

عضو شورای ششم شهر تهران ادامه داد: در بازطراحی توسعه خیابان شوش حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خاوران، عرض ۲۰ متر برای این خیابان در نظر گرفته شد، بنابراین بسیاری از املاکی که قبلا در طرح بودند، از طرح خارج شدند.

وی یکی از مشکلاتی که بواسطه پیشرفت کند پروژه ایجاد شده بود را نارضایتی شهروندان از ایجاد فضاهای نا ایمن شهری در این محله عنوان کرد و افزود: این فضاها تبدیل به پاتوقی برای آسیب های اجتماعی شده بود، بنا براین تصمیم گرفته شد تا طرح هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

علوی با بیان اینکه در بازبینی طرح بسیاری از املاک از طرح خارج شدند افزود: مالکان این املاک که جزو املاک فرسوده محسوب می شوند می توانند با استفاده از طرح های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به بازبینی طرح، هم اکنون با توجه به اینکه تنها لازم است حدود ۲۱ پلاک تملک شود، اجرای پروژه سرعت بسیار بیشتری به خود می گیرد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در خبر خوش دیگر برای ساکنان این محله گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود ۴.۵ هکتار فضای شهری جهت تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 22530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =