جابجایی پایه‌های برق معارض در بافت فرسوده منطقه ۱۳

در راستای سیاست های منطقه مبنی بر رسیدگی و حل مشکلات محلات، جابجایی تیر های برق معارض توسط شهرداری منطقه ۱۳ با همراهی شرکت توزیع نیروی برق در بافت فرسوده ناحیه ۱ آغاز شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه  با اشاره به اهمیت ساماندهی پایه های چراغ برق مزاحم در معابر برای توسعه خدمات شهری و توجه به حقوق شهروندی گفت : حدود ۱۱۰ تیر چراغ برق معارض در بافت فرسوده ناحیه یک وجود دارد که جابجایی ۹۰ مورد  با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ و شرکت توزیع برق، انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۳ همچنین اظهار داشت: در فاز نخست بر اساس توافق انجام شده ۵۰ عدد تیر چراغ برق جانمایی می شود.

محمد هادی علی احمدی گفت :جانمایی ناصحیح تیرهای برق کوچه ها یکی از مشکلات بافت های فرسوده پایتخت است که معابر را، با وجود عقب نشینی پلاک های مجاور محور، در حالت نفوذ ناپذیری نگاه می‌دارد و تردد را برای خودروهای امدادی در شرایط خاص و بحرانی، سخت و یا ناممکن می‌سازد و انتقال مصالح و ادوات ساخت و ساز پلاک های در دست نوسازی را در میانه یا امتداد معابر با مشکل مواجه می‌کند.

شهردار منطقه۱۳ ضمن تقدیر از اقدامات متعهدانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ابراز امیدواری کرد که با حمایت های دولت و تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، سایر تیرهای برق معارض باقی‌مانده در معابر بافت فرسوده نیز به نحو مطلوبی ساماندهی شوند و این امر به عنوان الگویی موفق از مدیریت هماهنگ شهری برای سایر اقدامات مشابه دستگاه های خدماتی و زیرساختی معرفی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه خروج بافت های فرسوده از شرایط نابسامان کنونی، متضمن اقدامات متعددی است که از آن جمله می توان به افزایش نفوذپذیری معابر جهت تسهیل تردد اشاره کرد، گفت: در حال حاضر کوچه زعفرانی در خیابان صفا و کوچه های باقر قاسمی و کاهه در خیابان ثارالله در اولویت این اقدام قرار دارند.

انتهای پیام 

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 22585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =