پوسیدگی ریشه به‌رغم شرایط ظاهری مناسب؛ علت اصلی سقوط درخت در خیابان شریعتی

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ درباره جزئیات افتادن یک اصله درخت در خیابان شریعتی توضیح داد.

حسین سیگارودی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، ضمن اعلام پوسیدگی ریشه به عنوان عامل اصلی سقوط یک اصله درخت در خیابان شریعتی اظهار کرد: شرایط زیرزمینی و زیرساختی این درختان بعضا با توجه به قدمتی که دارند، قابل تشخیص نیست و شرایط ظاهری درخت نیز نمایانگر این پوسیدگی نبود؛ البته در بعضی درختان با توجه به ظاهر آنها می توان پی به پوسیدگی و آفت در آن برد و نسبت به رفع بیماری درخت و حتی سربرداری آن اقدامی انجام داد. 

معاون خدمات شهری منطقه ۳ با اشاره به اینکه این درخت کاملا سبز بوده و مشکلی در آن قابل رویت نبود، افزود: طوفان چند روز اخیر نیز در سست تر کردن ریشه درخت تاثیر گذار بوده و سقوط درخت کاملا به صورت غیر عمد رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه به محض سقوط درخت در ساعت ۱۵، عوامل خدمات شهری منطقه با جمع آوری درخت ، نسبت به پاکسازی و آزاد سازی خیابان شریعتی اقدام کردند، عنوان کرد: در پی سقوط درخت خساراتی به سقف، شیشه و کناره یک خودرو وارد شده است.

سیگارودی با بیان اینکه پیمانکار مسئول نگهداری این درختان است، گفت: در این گونه حوادث پس از اینکه قصور مشخص شود پرداخت خسارات خودرو انجام می شود.

به گفته وی همه درختان سطح منطقه تحت نظر و برررسی هستند و کلینیک گل و گیاه و کارشناسان متخصص این حوزه، مرتبا در سطح منطقه در حال بازدید از درختان هستند و انواع آفات و بیماری‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می کنند. 

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 22601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =